![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Göran HBV 222 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 158 Registrerad: 18-March 10 Medlemsnummer: 1191 ![]() |
Hur gör ni för att inte behöva sova med huvudet lägre än fötterna ifall marken inte är plan? Det är inte säkert att sovandet är det största problemet, i mitt fall slutade kylskåpet fungera. Vår övernattningsplats valdes eftersom mina killar tyckte att det närliggande badet var perfekt, jag tyckte inte lutningen var alltför avskräckande och det gick utmärkt att sova (kudden gjorde att huvudet inte kom alltför långt ner). Däremot visade det sig att kylan i kylskåpet inte fungerade! (gasolen brann så det blev varmt på baksidan men tyvärr ingen kyla inne i skåpet) När jag i morse googlade angående problemet så visade det sig att det inte alls var något okänt fenom, saknar man kompressor så behöver kylskåpet helt enkelt stå relativt plant. Bilden visar lutningen som slog ut mitt kylskåp, som tur är så började kylskåpet fungera igen så fort det återigen hamnade i plant läge. Bifogade bild(er) ![]() |
Hasse HBV 253 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 ![]() |
Själv tänkte jag bygga oss en rejäl säng så vi kan sova med huvudet åt vilket håll som vi behagar.
När det gäller köket och stekfettet i ena hörnan på pannan så funderar vi vidare på en bra lösning. ![]() Finns det inte båtkök som är upphängt i axlar så det kan röra sig fritt? |
Tom HBV168 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 ![]() |
Man blir ju rent snurrig i bollen (mer än vanligt) om bussen står snett.
-------------------- |
Benny HBV 249 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
Det är väl bara att parkera på plan mark?
Denna tråd startades av killen som byggde vår buss, synd att han inte monterade hyrauler:-) -------------------- |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 7th May 2025 - 00:40 |
Designed from: ![]() |