Vårt husbussprojekt, Resan från buss till husbuss |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Vårt husbussprojekt, Resan från buss till husbuss |
Christer och Annika HBV329 |
27 Jul 2014, 09:23
|
Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 18 Registrerad: 22-July 14 Medlemsnummer: 4266 |
Så här såg det ut när det hela började.
Foliering som släppt på diverse ställen, måste bort. Hur gör man det på bästa sätt? Jo man sätter barnen i arbete. ....... och sig själv förstås och hustrun oxå som fotograf/foliepillrare/thinnertvättare ja allt som hör till Men nu börjar det arta sig med den biten iaf Nu har vi börjat fundera på ny layout på bussen, tror att de här kommer smälta in fint på vår "Silverpilen" Det kommer mera bilder allteftersom ni får ge er till tåls. |
Lars och Elisabet HBV 251 |
27 Jul 2014, 17:25
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Kalas
Jag ska med nöje följa ert bygge -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
7 Aug 2014, 22:54
|
Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 18 Registrerad: 22-July 14 Medlemsnummer: 4266 |
Lite mer bilder, grannarna tror säkert att vi tänkt flytta hem bussen bit för bit och montera ihop på baksidan för det är där det magiska händer. Iaf på mindre delar som går att frakta. Desutom bild på delvis limtvättad baksida av bussen.
Det närmar sig, sakta men säkert. |
8 Aug 2014, 20:30
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
13 Aug 2014, 10:28
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Hej Christer och Annika!
Det ska bli spännande att följa ert arbete med bussen. Mvh |
14 Aug 2014, 08:06
|
Det går inte så fort...men ändå framåt så sakteliga. Plötsligt händer det säger de ju
|
15 Aug 2014, 23:22
|
Lite bilder på drygt halva fronten, nymålad och stripad.
Dessutom har en stor tung sten trillat av mina axlar idag, tack vare en mycket bra vän som har jobbat som busschaufför en gång i tiden. Han luskade runt bland ett par vänner på ett par bussverkstäder och lyckades få tag i verkstadshandböcker till min bussmodell, en rejäl packe med kvällsläsning. Dessutom har jag fått tag i alldeles nya framskärmar (behöver inte plasta ihop de gamla) de kostade inte skjortan heller typ 1000:- /st och då blir man ju glad. |
17 Aug 2014, 21:36
|
Ser ut att bli fint de där!!
Tänk va roligt det är att måla och göra fint Handböcker är halva jobbet... och man slipper att göre en massa extrajobb. Lycka till med resten. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
18 Aug 2014, 20:40
|
Vi gnetar på så gott vi kan, har inte hunnit hämta pärmarna ännu. Men men det hinns väl med det oxå. Nu e det slut på semester å då får man nyttja kvällar och helger istället. Fick tag i nya framdäck oxå, Nokia året runt däck med hastighetsindex M så nu ska däcksfrågan vara löst runt om också.
|
18 Aug 2014, 20:52
|
Fint
Själv har jag äntligen fått börja med att lägga igen alla hål efter gasolkylskåp och andra omotiverade hål i karossen. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Kenneth HBV 273 |
23 Aug 2014, 22:03
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 167 Registrerad: 16-October 12 Medlemsnummer: 2296 |
Fint Själv har jag äntligen fått börja med att lägga igen alla hål efter gasolkylskåp och andra omotiverade hål i karossen. Vi gnetar på så gott vi kan, har inte hunnit hämta pärmarna ännu. Men men det hinns väl med det oxå. Nu e det slut på semester å då får man nyttja kvällar och helger istället. Fick tag i nya framdäck oxå, Nokia året runt däck med hastighetsindex M så nu ska däcksfrågan vara löst runt om också. följer ert bygge, lycka till -------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
Kenneth HBV 273 |
25 Aug 2014, 09:25
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 167 Registrerad: 16-October 12 Medlemsnummer: 2296 |
Så här såg det ut när det hela började. Foliering som släppt på diverse ställen, måste bort. Hur gör man det på bästa sätt? Jo man sätter barnen i arbete. ....... och sig själv förstås och hustrun oxå som fotograf/foliepillrare/thinnertvättare ja allt som hör till Men nu börjar det arta sig med den biten iaf Nu har vi börjat fundera på ny layout på bussen, tror att de här kommer smälta in fint på vår "Silverpilen" Det kommer mera bilder allteftersom ni får ge er till tåls. snygg örn, var sätter ni den? -------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
26 Aug 2014, 22:06
|
De kommer att hamna i fronten på varsin sida om Scania emblemet.
Sen har vi ett par som e större som troligtvis hamnar i aktern på skutan. |
31 Aug 2014, 20:13
|
Idag har det vart lite jobb på bussen igen, det som låg på agendan var att måla lite vid förarfönstret.
För att sen montera dit fönsterramen med nya rutor i, då de gamla var alldeles simmiga plus att det läckte in vatten runt ramen innan. Provmonterade även en av de nymålade framflyglarna, det kommer nog å bli tjusigt när det e klart. Så en liten titt inuti för er som e nyfikna, rörigt e bara förnamnet. |
31 Aug 2014, 20:35
|
Blir ju bra de där Tänk att det finns så många ställen på en buss där vatten kan läcka in
Interiörbilden verkar helt normal byggbild.... grejor överallt Lycka till med resten -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 10th November 2024 - 19:49 |
Designed from: |