Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Vårt husbussprojekt
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
Christer och Annika HBV329
Så här såg det ut när det hela började. wacko.gif Klicka för att visa den bifogade filen
Klicka för att visa den bifogade filen Foliering som släppt på diverse ställen, måste bort. hmm.gif
Hur gör man det på bästa sätt? Jo man sätter barnen i arbete. action-smiley-035.gif Klicka för att visa den bifogade filen Klicka för att visa den bifogade filen
....... och sig själv förstås shockkk!.gif Klicka för att visa den bifogade filen
och hustrun oxå som fotograf/foliepillrare/thinnertvättare ja allt som hör till laugh.gif
Men nu börjar det arta sig med den biten iafKlicka för att visa den bifogade filenKlicka för att visa den bifogade filen
Nu har vi börjat fundera på ny layout på bussen, tror att de här kommer smälta in fint på vår "Silverpilen" yahoo.gif Klicka för att visa den bifogade filen
Det kommer mera bilder allteftersom ni får ge er till tåls. blomma.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Kalas blomma.gif
Jag ska med nöje följa ert bygge thumbup.gif
action-smiley-030.gif
Christer och Annika HBV329
Lite mer bilder, grannarna tror säkert att vi tänkt flytta hem bussen bit för bit haee.gif och montera ihop på baksidan för det är där det magiska händer. yahoo.gif Iaf på mindre delar som går att frakta. Desutom bild på delvis limtvättad baksida av bussen. thumbup.gif


Klicka för att visa den bifogade filenKlicka för att visa den bifogade filenKlicka för att visa den bifogade filen Klicka för att visa den bifogade filen
Det närmar sig, sakta men säkert. husbil.gif yahoo.gif
Lars och Elisabet HBV 251
thumbup.gif
Hasse HBV 253
Hej Christer och Annika!

Det ska bli spännande att följa ert arbete med bussen.

Mvh
action-smiley-030.gif

Christer och Annika HBV329
Det går inte så fort...men ändå framåt så sakteliga. Plötsligt händer det säger de ju blomma.gif
Christer och Annika HBV329
Lite bilder på drygt halva fronten, nymålad och stripad. thumbs.gif Klicka för att visa den bifogade filen Klicka för att visa den bifogade filen
Dessutom har en stor tung sten trillat av mina axlar idag, tack vare en mycket bra vän som har jobbat som busschaufför en gång i tiden. Han luskade runt bland ett par vänner på ett par bussverkstäder och lyckades få tag i verkstadshandböcker till min bussmodell, en rejäl packe med kvällsläsning. yahoo.gif
Klicka för att visa den bifogade filen
Dessutom har jag fått tag i alldeles nya framskärmar (behöver inte plasta ihop de gamla) de kostade inte skjortan heller typ 1000:- /st laugh.gif och då blir man ju glad.
Lars och Elisabet HBV 251
Ser ut att bli fint de där!! thumbup.gif
Tänk va roligt det är att måla och göra fint blomma.gif

Handböcker är halva jobbet... och man slipper att göre en massa extrajobb.
Lycka till med resten.

action-smiley-030.gif
Christer och Annika HBV329
Vi gnetar på så gott vi kan, har inte hunnit hämta pärmarna ännu. Men men det hinns väl med det oxå. blomma.gif Nu e det slut på semester å då får man nyttja kvällar och helger istället. Fick tag i nya framdäck oxå, Nokia året runt däck med hastighetsindex M party-smiley-018.gif så nu ska däcksfrågan vara löst runt om också.

Klicka för att visa den bifogade filen
Lars och Elisabet HBV 251
Fint thumbup.gif
Själv har jag äntligen fått börja med att lägga igen alla hål efter gasolkylskåp och andra omotiverade hål i karossen.

action-smiley-030.gif
Kenneth HBV 273
CITAT(Lars och Elisabet HBV 251 @ 18 Aug 2014, 20:52 ) *

Fint thumbup.gif
Själv har jag äntligen fått börja med att lägga igen alla hål efter gasolkylskåp och andra omotiverade hål i karossen.

action-smiley-030.gif



CITAT(Christer och Annika HBV329 @ 18 Aug 2014, 20:40 ) *

Vi gnetar på så gott vi kan, har inte hunnit hämta pärmarna ännu. Men men det hinns väl med det oxå. blomma.gif Nu e det slut på semester å då får man nyttja kvällar och helger istället. Fick tag i nya framdäck oxå, Nokia året runt däck med hastighetsindex M party-smiley-018.gif så nu ska däcksfrågan vara löst runt om också.

Klicka för att visa den bifogade filen

thumbup.gif följer ert bygge, lycka till
Kenneth HBV 273
CITAT(Christer och Annika HBV329 @ 27 Jul 2014, 09:23 ) *

Så här såg det ut när det hela började. wacko.gif Klicka för att visa den bifogade filen
Klicka för att visa den bifogade filen Foliering som släppt på diverse ställen, måste bort. hmm.gif
Hur gör man det på bästa sätt? Jo man sätter barnen i arbete. action-smiley-035.gif Klicka för att visa den bifogade filen Klicka för att visa den bifogade filen
....... och sig själv förstås shockkk!.gif Klicka för att visa den bifogade filen
och hustrun oxå som fotograf/foliepillrare/thinnertvättare ja allt som hör till laugh.gif
Men nu börjar det arta sig med den biten iafKlicka för att visa den bifogade filenKlicka för att visa den bifogade filen
Nu har vi börjat fundera på ny layout på bussen, tror att de här kommer smälta in fint på vår "Silverpilen" yahoo.gif Klicka för att visa den bifogade filen
Det kommer mera bilder allteftersom ni får ge er till tåls. blomma.gif

snygg örn, var sätter ni den?
Christer och Annika HBV329
De kommer att hamna i fronten på varsin sida om Scania emblemet. action-smiley-035.gif
Sen har vi ett par som e större som troligtvis hamnar i aktern på skutan. laugh.gif
Christer och Annika HBV329
Idag har det vart lite jobb på bussen igen, det som låg på agendan var att måla lite vid förarfönstret.
Klicka för att visa den bifogade filen Klicka för att visa den bifogade filen Klicka för att visa den bifogade filen
För att sen montera dit fönsterramen med nya rutor i, då de gamla var alldeles simmiga plus att det läckte in vatten runt ramen innan.

Klicka för att visa den bifogade filen
Provmonterade även en av de nymålade framflyglarna, det kommer nog å bli tjusigt när det e klart. party-smiley-018.gif
Klicka för att visa den bifogade filen
Så en liten titt inuti för er som e nyfikna, rörigt e bara förnamnet. shockkk!.gif Klicka för att visa den bifogade filen
Lars och Elisabet HBV 251
Blir ju bra de där thumbup.gif Tänk att det finns så många ställen på en buss där vatten kan läcka in shockkk!.gif

Interiörbilden verkar helt normal byggbild.... grejor överallt laugh.gif

Lycka till med resten action-smiley-030.gif

Kenneth HBV 273
CITAT(Christer och Annika HBV329 @ 31 Aug 2014, 20:13 ) *

Idag har det vart lite jobb på bussen igen, det som låg på agendan var att måla lite vid förarfönstret.
Klicka för att visa den bifogade filen Klicka för att visa den bifogade filen Klicka för att visa den bifogade filen
För att sen montera dit fönsterramen med nya rutor i, då de gamla var alldeles simmiga plus att det läckte in vatten runt ramen innan.

Klicka för att visa den bifogade filen
Provmonterade även en av de nymålade framflyglarna, det kommer nog å bli tjusigt när det e klart. party-smiley-018.gif
Klicka för att visa den bifogade filen
Så en liten titt inuti för er som e nyfikna, rörigt e bara förnamnet. shockkk!.gif Klicka för att visa den bifogade filen

Kul med bilder... att det blir rörigt de hör till, jag vet...
Bra jobbat thumbup.gif
Christer och Annika HBV329
Klicka för att visa den bifogade filen Sådär nånting, å så en Scaniagrip på var sida. blomma.gif
Kenneth HBV 273
CITAT(Christer och Annika HBV329 @ 8 Sep 2014, 20:36 ) *

Klicka för att visa den bifogade filen Sådär nånting, å så en Scaniagrip på var sida. blomma.gif

thumbup.gif
Lars och Elisabet HBV 251
De där bli bra de party_2.gif
Christer och Annika HBV329
Ett tag vi skrev här, nytt jobb = mycket jobba. shockkk!.gif Hittat lite mer rost än jag först trodde = tappade gnistan något. angry.gif Raggat delar, microficher å sånt och hittade iaf ficher till bussen dock utan själva karosseriet, allt annat fanns med och det är ju perfekt om man måste beställa några nya delar. Men i nuläget hade jag vart ännu gladare om jag hittat ficher med även karosseriet på. Har varit i kontakt med några Scaniaverkstäder men de har inte haft dessa kvar och inte inscannade heller.
Men de ficherna jag har fått tag på har jag låtit scanna som tiff och pdf, perfekt som sagt.
Snart dags att dyka ned med huvudet i bussjobbandet igen så det blir klart någon gång. blomma.gif

Ha en trevlig sommar.
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.