![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Tommy |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 35 Registrerad: 10-August 08 Från: Alunda Medlemsnummer: 749 ![]() |
Hej alla goa husbuss byggare (+ alla andra).
![]() Jag har ett kylskåp jag vill driva med 220 volt men kylen+ frysen drivs med 24 volt... Vad finns för alternativ till detta? Jag vill helst ha någon form av batteriladare (?) eller en omvandlare (?) konverter (?), var finns den/det i så fall? Jag är helt ny i detta men älskar att hålla på med detta så alla tips å råd är mycket välkommet. Ha det bäst! //Tommy Bifogade bild(er) ![]() -------------------- Bygger i en Scania BR Ikarus 145 -74:a
// Tommy |
![]() ![]() |
Angelica & Peter HBV181 |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 ![]() |
Hej,
Jag har en 12 V omformare över om någon behöver. Ut 220 V och 1200 W, den har räckt till kylskåp, belysning och köksfläkt tidigare. Drar dock ganska hårt i batterierna. Om det nu skulle vara någon som kör med 12, 24 och 220 V system i bussen. Vi tog bort 12 V delen eftersom det var kopplat så det snedbelastade 24 V delen, dessutom ble det ett 24 V kylskåp och en mindre omformare till belysning. 220 V anslutning finns det fortafarande möjlighet till. vi har även uppgraderat bodelens batterier till 2 st 120 Ah (tror jag det var). HBV 181/Peter |
*Tommy |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 35 Registrerad: 10-August 08 Från: Alunda Medlemsnummer: 749 ![]() |
Hej, Jag har en 12 V omformare över om någon behöver. Ut 220 V och 1200 W, den har räckt till kylskåp, belysning och köksfläkt tidigare. Drar dock ganska hårt i batterierna. Om det nu skulle vara någon som kör med 12, 24 och 220 V system i bussen. Vi tog bort 12 V delen eftersom det var kopplat så det snedbelastade 24 V delen, dessutom ble det ett 24 V kylskåp och en mindre omformare till belysning. 220 V anslutning finns det fortafarande möjlighet till. vi har även uppgraderat bodelens batterier till 2 st 120 Ah (tror jag det var). HBV 181/Peter Hej Peter, Hur länge håller sig dom batterierna då? Har du kyl/frys på 24v? Vad kör du på 24v? -------------------- Bygger i en Scania BR Ikarus 145 -74:a
// Tommy |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 14th May 2025 - 16:17 |
Designed from: ![]() |