![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Tommy |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 35 Registrerad: 10-August 08 Från: Alunda Medlemsnummer: 749 ![]() |
Hej alla goa husbuss byggare (+ alla andra).
![]() Jag har ett kylskåp jag vill driva med 220 volt men kylen+ frysen drivs med 24 volt... Vad finns för alternativ till detta? Jag vill helst ha någon form av batteriladare (?) eller en omvandlare (?) konverter (?), var finns den/det i så fall? Jag är helt ny i detta men älskar att hålla på med detta så alla tips å råd är mycket välkommet. Ha det bäst! //Tommy Bifogade bild(er) ![]() -------------------- Bygger i en Scania BR Ikarus 145 -74:a
// Tommy |
![]() ![]() |
*putte |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 24 Registrerad: 29-November 08 Medlemsnummer: 880 ![]() |
Hur får du 220v i uttagen nu om du frikampar?(el verk)
jag har drygt 300Ah batteri kapasitet till bodelen. Du får räkna på effekt behovet du ni har |
*Tommy |
![]() ![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 35 Registrerad: 10-August 08 Från: Alunda Medlemsnummer: 749 ![]() |
Hur får du 220v i uttagen nu om du frikampar?(el verk) jag har drygt 300Ah batteri kapasitet till bodelen. Du får räkna på effekt behovet du ni har Uttagen med 220v kommer bara att användas tex på vintern då extra element behövs, eller då man står på en camping och vill lätta trycket på batterierna... Eller då man behöver 220v i skogen så tar man ju bara fram elverket... ![]() -------------------- Bygger i en Scania BR Ikarus 145 -74:a
// Tommy |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 14th May 2025 - 14:07 |
Designed from: ![]() |