![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Tommy |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 35 Registrerad: 10-August 08 Från: Alunda Medlemsnummer: 749 ![]() |
Hej alla goa husbussbyggare!
Här kommer jag med en fundering. På min buss sitter det plåt på utsidan över vissa fönster. Min fundering är hur jag ska isolera på bästa sätt. Ska jag ta ur fönstret och isolera mellan plåten och innerskivan i trä på insidan? Kan jag lägga plåt, stenull, innerskiva i trä? Eller ska jag lägga plåt, stenull, plast, innerskiva i trä? Eller ska jag spara glaset så det blir = plåt, glas, stenull, innerskiva i trä? Eller ska jag spara glaset så det blir = plåt, glas, stenull, plast, innerskiva i trä? ![]() Många "eller" blev det ju... Kan tillägga att jag vill gärna ta ur fönstren så jag kan täta runt eftersom det läcker in vid vissa av dom. ![]() Tackar på förhand. ![]() //Tommy -------------------- Bygger i en Scania BR Ikarus 145 -74:a
// Tommy |
![]() ![]() |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Hej på dig.
Vi har våra fönster kvar under plåten. Känns bra att de finns där om man nu skulle ångra sig och vill öppna på igen. Vår husbuss byggdes 1981 och det finns igen fukt eller andra problem med att de sitter kvar, annat än att det inte går att göra hål, typ ventilation, just där. Det sitter i följande ordning utifrån plåt, isolerglas, papp, isolering och väggskiva. Lycka till med bygget. Ser ut som det kommer att bli fint. //Sussie |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 1st May 2025 - 12:15 |
Designed from: ![]() |