![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Kurre o Tina HBV 166 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Frćn: kolstavĂ€gen 31 mĂ€rsta 19591 Medlemsnummer: 527 ![]() |
hej alla
![]() ska försöka mej pÄ dessa tekniska saker som kallas data,e ju inte alltid de blir som man vill att de ska bli efter att ha kört hem den nya införvÀrvet,sÄ upptÀker man att de finns ingen annan vÀrme Àn de som bussen ger frÄn motorn de finns en 2 kilowatt vatten vÀrmare i den ,men de blir för dyrt Ä ha pÄ hela tiden samt att de tar för lÄng tid innan de kommer upp i temp well sÄ hÀr ser pÀrlan ut i allefall just nu ![]() samt en bild pÄ insidan ![]() ![]() upptÀckte som sagt att vid stilla stÄende tongÄngs körning sÄ tryckte den ut vatten ur kylsystemet sÄ de blev Ä börja Ä kolla pÄ motorn direckt köpte nya spridar hylsor Ä provtryckte med tryckluft för Ä fÄ reda pÄ att 4ans cylinder bubblade rakt ut i vattensystemet ![]() trotts byte av spridar hyllsa sÄ fortsatte de Ä bubbla i vattensystemet sÄ de blev Ä riva den toppen ![]() ![]() toppen sÄg ju fin ut inge problem,men den anndra delen dÀremot dÀr satt problemet ![]() ![]() de va en spricka i motorblocket ,som gick mellan 4rans cylinder rakt över kylvattenskanalen Ä vidare te 5ans cylinder ![]() som tur va sÄ Àr sambon med Ä hÄller stÀmningen uppe ![]() ![]() sÄ lÄngt har jag kommit nu med den motorn Ä vad jag ska göra nu vet jag inte i skrivandes stund ![]() men de ser inte ut Ä bli nÄt rullande i sommar ![]() well de va lite vad jag har sysslat med ,sen jag fick hem min buss sorry om bilderna inte e dom bÀsta ,dom e tagna med mobilen ha de bra alla Kurre |
![]() ![]() |
Kurre o Tina HBV 166 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Frćn: kolstavĂ€gen 31 mĂ€rsta 19591 Medlemsnummer: 527 ![]() |
Hej pÄ er alla
Sorry de inte har blivit nÄgot skrivit pÄ ett tag. men de e full rulle pÄ landet dÀr jag har bussen stÄende ,hÄller pÄ Ä kör grÀvare för tillfÀllet för Ä göra en plats Ät bussen,,Ä de verkar bara finnas sten pÄ den tomten lol sen vÀdret gÄr ju inte ens Ä diskutera ,de blir ju bara vÀrre Ä vÀrre ,jag som hoppades pÄ en snabbt kommande vÄr nu ,,tji fick man ja christian de dÀr med kylen ja ,,har inte nÄgon omvandlare eller nÄt Àn,den bara fanns med nÀr vi köpte den,,fast de gÄr ju pÄ landström om man har de ![]() min ide e Ä utnytja 24 volten sÄ mycke som möjligt. sÄ lösningen med kylskÄp blir vÀl ett kompresor matat ,,eller ett 24v,220v gas har kollat lite pÄ en generator som ger 220 under gÄng ,,men vi fÄr la se vad de blir sÄ smÄningom nu till min frÄga jag har ju en trasig volvo motor D96B en disel6a utan turbo min frÄga e skilljer de mellan motorfÀstena ,om en sÄn motor har suttit i en buss eller lastbil har eventuellt hittat en beg motor ,men Àr nu osÀker pÄ om motorfÀstena skiljer sig mellan en d96b som suttit i en lastbil Ä en d96b som suttit i en buss ? hoppas de finns nÄn i denna exellenta samling som kanske har svaret pÄ denna frÄga ![]() mvh Kurre |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 12th May 2025 - 03:51 |
Designed from: ![]() |