![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Rasmus |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 14 Registrerad: 5-February 08 Medlemsnummer: 561 ![]() |
Jag har införskaffat mig en Scania b111 Ajokki s63 med ds11 1980som gått ca 40000 mil.
Jag ska bara få ihop den så den kanske går igenom reg besiktningen sen göra allt riktigt när man vet att det är lönt. Jag ska fixa med den v9 och v12 så får man se hur det ser ut sedan. Jag kommer att uppdatera lite då och då och förbättra med bilder (fler och i mer rimliga storlekar) Info om bussen vid köpet: Den hade kört i diket -99, men fronten är bytt och det är väldigt bra gjort men takplåtenär inte fastsatt än och det fattas lite saker till motorn som t ex kylare, remskiva, spridarrör mm. Senare ägare har börjat att riva den för att bygga till husbuss men hade inte plats för den nu så han sålde den. Det är lite rost på den vid vänster fram hjulhus som är av plåt (även andra fram men där har det klarat sig bättre). ![]() Det började att jag fick hemta den 4,5mil hemifrån, då det saknas några delar till motorn så bogserade vi hem den med en traktor, vilket tog några timmar, men gick väldigt bra. ![]() Jag håller på att leta efter delar till den förfullt... |
![]() ![]() |
Charsten HBV 21 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1060 Registrerad: 24-November 04 Medlemsnummer: 9 ![]() |
Lycka till med bygget....jag måste säga att själva byggandet är nog den roligaste tiden
med bussen, alla drömmar och fantasier om vad som skall komma är en riktig höjdare. //21 -------------------- Mercedesåkare
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 4th May 2025 - 16:54 |
Designed from: ![]() |