![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
Inlägg
#1
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Nån som har en sån ståendes i användbart skick till en rimlig peng?
Det är till mitt Skotarprojekt, HEMEK PIRAT ![]() Det tillverkades 9 stycken av dessa i Hede i Härjedalen. Motorn var inte kry när den ställdes bort 1976 och det verkar som blocket är kass. En fungerande motor vore smaskens så kanske jag kan få provköra till sommarn!! ![]() En vacker maskin!!! ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Volvo D70 som stått tom på kylvätska i nästan 40 år.
Troligen var det en fodersättning ELLER genomläckage i oljekylaren som ställde till att oljetråget var fullt med glykolvatten. Ettans spridarspets ser också MYCKET konstig ut så jag sätter inte nå stora förhoppningar till att den är renoveringsbar. Talte med expert o han var tveksam då den varit utan glykol så länge. Det brukar rendera i sönderrostade foderlägen, allt enligt honom. Han har iaf varit med länge med Volvos motorer så jag har ingen anledning tvivla på honom. Har en TD70 som går fint, men även den har stått utan glykol ett tag, okänt hur länge, men även där fann jag vatten i tråget, dock endast några deciliter. SÅ, en liten sondering av vad som kanske finns känns som rätt väg att gå just nu ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 2nd May 2025 - 00:21 |
Designed from: ![]() |