![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Har länge velat ha ett alternativ till att köra med den blågrå skärmningen. Utan skärmen går motorn för kall och med helskärmat blir det fort för varmt i långa backar.
Vad göra? Visserligen har Magirus ingen kylare men en kylargardin borde väl kunna göra jobbet? ![]() Det måste provas så de är bara att sätta igång ![]() ![]() Gardinen har Sonja HBV33 donerat! ![]() ![]() Sen lite plåtskrot och diverse annat så att den sitter fast ![]() Och sen ett gardinsnöre ![]() ![]() Snart är det avfärd.. tisdag mitt på dan sen rörkrökarn varit här och tätat en läckande koppling på en av Ack-tankarna. Vill helst inte komma hem till svimmingpöl.... ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Helgens korta tur (10 mil) gav att version 2.0 var en förbättring och nu fungerar det hela som jag tänkte mig från början.
![]() Jag ska endast ta och "bygga in" lite mer för att få bort "läckaget" runtom kanterna för att få bättre temp under kalla dagar! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 13th May 2025 - 19:18 |
Designed from: ![]() |