![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Peo HBV 2 |
![]()
Inlägg
#1
|
Logdansare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 874 Registrerad: 28-November 04 Från: V- Nysäter Medlemsnummer: 10 ![]() |
Jaha. Då var det Bussters tur att rulla till skranket och få sin dom!
![]() ![]() -------------------- Busster
|
![]() ![]() |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Jahaja nu har ULLRICK vart inne och fått sin dom....
![]() Det går nog åt minst fem helrör för att smälta det där.... ![]() Jag bara undrar: Hur stor är chansen att man träffar på en besiktningsman som äger en F 83:a från tidigt 70-tal i det här landet? (alltså samma chassie som bussen är byggd på) ![]() ![]() Den måste vara mindre än möjligheten att hitta den omtalade nålen i höstacken!!! Eftersom det var fråga om att höja totalvikten var det alltså en registreringsbesiktning med en förhoppningsfull bussägare som chansade på att ingen skulle begripa att det fanns 2 cylindrar för mycket under huven, den är trots allt 34 år så dom gubbarna borde ju vara pensionerade nu.... ![]() Besiktningsmannen som alltså äger en F 83:a tittar lååångt på den smådarrande bussägaren och säger med djup röst: VAD ÄR DET HÄR FÖR EN MOTOR???!!!?? Darrande bussägare replikerar ![]() ![]() Besiktningsman, strängt ![]() ![]() ![]() I det läget inser den näst intill spasmiske bussägaren att DET HÄR ÄR INGEN BRA DAG..... ![]() ![]() ![]() (Det enda positiva är väl att det möjligen skapas ett hyfsat underlag för framtida munterhet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nåja, om bussägaren fixar oljeläckaget på den STOOORA motorn, den ojämna bromsverkan fram samt fixar ett intyg från volvo lastvagnar på att resten av fordonet står pall för "kraftpaketet" samt uppgifter om hästkraftantal och vridmoment och att volvo godkänner installationen så ska det som det ser ut idag gå att smita igenom det finmaskiga regelverket även i gamla "svitjod"..... ![]() Man ser framtiden an med tillförsikt med andra ord....! ![]() Är det apropå det och ingenting nån i den här klubben som när denne har skrattat färdigt kan tänka sig att rota i sina gömmor efter ett par hjulcylindrar till en F 83:a, Det skall vara fyrbultade Lockheed med gjutnummer 107667c innerdiameter 1 3/8 tum, annars går der även med den tidiga versionen 1 1/4 tum så får jag svarva upp dom. Det är inte tätt på ena framhjulet pga. gravrost....därav den ojämna bromsverkan. Hoppas ni som har nöjet med besiktningen kvar får nöjet att åka mer än att lösa byråkratiska frågor! Richard |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 30th April 2025 - 13:46 |
Designed from: ![]() |