![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Tommy Karlsson |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej
Jag har köpt en fd.bokbuss (9,6 m) och planerar att bygga husbuss av denna. Av erfarenhet från andra projekt så brukar kostnad och tidåtgång multipliceras med pi(3,14) för att stämma med verkligheten. Nu vill jag vara mer effektiv och efterlyser de där riktigt bra lösningarna som jag tror att ni på detta forumet besitter. Önskemål bussen ska innehålla kök med ugn spishäll för el och gas,toalett, dusch 6 fasta sovplatser samt en bäddsoffa. Registreras för 8 passagerare. hur ska jag lösa elsystem 12,24resp 220v? vattensystem? avloppssystem? presentera gärna era busslayouter Tack på förhand Tommy Karlsson Bengtsfors |
![]() ![]() |
Tommy Karlsson |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
George, jag har tolkat bilprovningens byggbeskrivning så som du beskriver men det känns alltid bra att få det bekräftat
Jag tror att vi har samma typ av fordons registrering från början och jag tänker mig att använda en liknande layout på bodelen som du har gjort vilket innebär att jag inte behöver oroa mig för reg besiktningen så mycket. Tack för era snabba svar Nya frågor, jag måste börja att köpa utrustning, vad ska jag absolut undvika, berätta om era minor Begagnad utrustning till inredningar finns det något mer än vad blocket och detta forum har att erbjuda, i så fall var? Vatten system hur utformas det bäst, plast rör eller koppar rör, camping eller "normala" hus grejor,pumpar osv. Lite tidigt men ändå, markis hur utformar man en sådan installation bäst? MVH Tommy i Bengtsfors |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 15th May 2025 - 13:04 |
Designed from: ![]() |