Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Mercedes-Benz LPO 1013 1984 till salu
HBV:s forum > Husbussar > Köp & Sälj
Christopher HBV385
Jag säljer redan nu min lilla buss Mercedes-Benz LPO 1013 år 1984 (regnr GJR556). Den köptes av mig i våras och var tänkt att renoveras och byggas om till familjens husbuss.
Eftersom vår familj är stor märkte vi dock att bussen med sina 8 meter var något klen för 7 personer och två hundar.
Därför vill jag nu hitta en ny entusiast som vill ta sig an denna klenod.
Bussen gick vad jag vet som skolbuss i Hammerdal i Jämtland (i stort sett saltfria vägar) och har sedan dess stått länge. Senaste åren stod den under tak.

Motorn är en raksexa OM 352 med 130 hk. Motorn går fint, men problemet är att kompressorn levererar ingen luft. Detta kan bero på igenklistrade ventiler i kompressorn, eller att kompressorn helt enkelt är kaputt (vilket är inte så vanlig). Pga detta problem rullar inte bussen, eftersom både kopplingen och bromsarna behöver luft för att fungera. Den måste alltså fixas på plats eller bärgas därifrån. Det finns en verkstad mittemot som kan se till att den rullar.

Nu hittade jag en annan större buss, och vill inte lägga mycket mer energi på den som ändå är för liten. Därför säljer jag den billig. Två stora Varta batterier medföljer.

Ring 070-3311677 eller maila till cart@greenmail.net om du har frågor.

Prisidé 10000kr eller ge ett bud.
Den går att beskåda i byn Backe i Strömsunds kommun, Jämtlands län, efter överenskommelse. Telefon 070-3311677.

Klicka för att visa den bifogade filen

Klicka för att visa den bifogade filen

Klicka för att visa den bifogade filen
Christopher HBV385
Bussen är såld
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.