Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Registrering av personbilsklass 2
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
*Jonas T
Hej på er alla!
Jag är ny här på forumet och i färd med att köpa våra första husbuss.
Frun och jag har tänkt oss att sälja huset om ett eller två år och köra runt i Sverige och Europa under ett år.

Så till min fråga.
Var finner man all den information/regelverk som bör finnas för Pb2.
Besiktnings ingenjörerna måste ju ha något regelverk att vila sig emot. Kreterierna för klassen kan inte vara något subjektivt för varje enskild ingenjör.
Kjell HBV 209
CITAT(*Jonas T @ 24 Jun 2016, 10:14 ) *

Hej på er alla!
Jag är ny här på forumet och i färd med att köpa våra första husbuss.
Frun och jag har tänkt oss att sälja huset om ett eller två år och köra runt i Sverige och Europa under ett år.

Så till min fråga.
Var finner man all den information/regelverk som bör finnas för Pb2.
Besiktnings ingenjörerna måste ju ha något regelverk att vila sig emot. Kreterierna för klassen kan inte vara något subjektivt för varje enskild ingenjör.



CITAT(*Jonas T @ 24 Jun 2016, 10:14 ) *

Hej på er alla!
Jag är ny här på forumet och i färd med att köpa våra första husbuss.
Frun och jag har tänkt oss att sälja huset om ett eller två år och köra runt i Sverige och Europa under ett år.

Så till min fråga.
Var finner man all den information/regelverk som bör finnas för Pb2.
Besiktnings ingenjörerna måste ju ha något regelverk att vila sig emot. Kreterierna för klassen kan inte vara något subjektivt för varje enskild ingenjör.


Hej! Det blev ett fel.

Frågan är den om du ska köpa en färdig eller bygga en.
*Jonas T
Jag har tittat på en del C reggade bussar och skulle kunna tänka mig att bygga om en sådan.
Därför skulle regelverket för Pb2 vara till stor hjälp.
Detta måste ju finnas på nätet men jag finner inget, trots många timmars googlande.
Jan HBV 283
CITAT(*Jonas T @ 25 Jun 2016, 22:29 ) *

Jag har tittat på en del C reggade bussar och skulle kunna tänka mig att bygga om en sådan.
Därför skulle regelverket för Pb2 vara till stor hjälp.
Detta måste ju finnas på nätet men jag finner inget, trots många timmars googlande.

Däck för 120 km/h. matlagningsmöjlighet. sitt o sovplatser för samtliga. inget lastutrymme från golv till tak.
Kjell HBV 209
CITAT(Jan HBV 283 @ 26 Jun 2016, 14:12 ) *

CITAT(*Jonas T @ 25 Jun 2016, 22:29 ) *

Jag har tittat på en del C reggade bussar och skulle kunna tänka mig att bygga om en sådan.
Därför skulle regelverket för Pb2 vara till stor hjälp.
Detta måste ju finnas på nätet men jag finner inget, trots många timmars googlande.

Däck för 120 km/h. matlagningsmöjlighet. sitt o sovplatser för samtliga. inget lastutrymme från golv till tak.


Håller med föregående talare.
Det ska stå ett L = 120km/h.
Ska det bli resa söderut tänk på att Tyskland har 12m längd.
Roger HBV341
Kolla denna forumslänk, finns ett natal trådar kring detta.

http://www.husbussensvanner.net/forum/inde...sonbil+klass+II

PB II

//Roger HBV 341
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.