Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: HBV Verkstads-träff i Lådö
HBV:s forum > Diverse Skoj > Träffar & evenemang
Börje HBV216
En ny intressant HBV-träff har tillkommit genom en inbjudan som vi har fått
från HBV22 Janne Jerpdal att besöka hans välutrustade garage med busslyft och allt!

Klicka för att visa den bifogade filen
Kolla in träff-annonsen på vår hemsida under ”Träffar” för mer information!

Börje action-smiley-030.gif
JohnyoAnnSofie HBV120
Jag har ju haft förmånen att besöka Jannes verkstad, och måste erkänna att jag blir mäkta avundsjuk på dom som bor i den närhet att ett besök är möjligt.
En mycket bra träff ide´ som säkert ger ringar på vattnet.
Schyssta lokaler med alla resurser och samlad kunskap kan flytta berg.

Ha så trevligt

Mvh Johny
Lars och Elisabet HBV 251
Vilket bra initiativ!!!! thumbup.gif

Det är ett upplägg sopm Magirusklubben kört ett längre tag och det vore absolut nåt att ta efter. Jag tyckte mej läsa att deras träff nu i höst är den 22 i rak följd!

Man kanske skulle kolla om det inte ginge att få till nåt här norr om Dalälven! action-smiley-030.gif
Hasse HBV 253
Det blir till att kolla kalendern, låter riktigt skoj thumbup.gif
Rolf & Eva HBV76
Låter jättetrevligt, jag planerar att komma på lördag under förutsättning att det är plusgrader annars startar inte bussen. (mineralolja i kombination med för små batterier)
Så om vädergudarna ler så kommer jag och har förmodligen med mig Kenneth Levenrot också.
/Roffe
Hasse HBV 253
Nähä, issar den träffen också....svårmanövrerat år detta wacko.gif

Hoppas ni haft det förträffligt bra action-smiley-030.gif
Rolf & Eva HBV76
När man söker på Lådö hamnar man vid Henrikssons husvagnar, så jag gissar att det är där i krokarna. Kan man få lite tips hur man hittar sedan?
/Roffe
Börje HBV216
Det stämmer. Om du går in på vår hemsida och kollar träff-annonsen så finns en vägbeskrivning där.

Kul att du tänker åka dit!
Själv har jag målsättningen att hinna dit en stund på lördag
eftermiddag - men tyvärr med bil då...

Börje action-smiley-030.gif
Rolf & Eva HBV76
Ja, nu hittade jag. Tack! Syns imorgon! / Roffe
Svea HBV77
Även vi dyker upp i morgon, medels bil tyvärr. Bor närmast men nu är Svea förankrad för vintern så det får bli annat fordon.

//Sussie
Göran HBV 222
Här kommer en bild från fikarummet
Börje HBV216
Det känns som bilden i Görans inlägg här ovan behöver en förklaring, den är ju inte så informativ...
Den kom till när Tommy och jag förde en diskussion med Göran om hur krångligt
det är att lägga upp bilder på forumet från en telefon. Göran klarade det förstås, även om det var med viss möda.
Tom HBV168 och Göran HBV222 har lovat att ta tag i detta problem och genomföra en uppgradering av Forumet
så att vi får en mer modern utformning och gränssnitt. Det ska väl förhoppningsvis inte att dröja så länge.

Jag besökte Jannes HBV-träff med bil och hade glömt att ta med kamera så jag har inga bilder att dela med mig av från träffen.
Men jag såg HBV´are som gick omkring med kamera och tog bilder så det kommer förhoppningsvis här på forumet lite längre fram.

Det var mitt första besök hos Janne och hans verkstad. Det gjorde mig helt grön av avundsjuka.
I den verkstaden fattas absolut ingenting, där finns busslyft och alla tänkbara
verktyg och maskiner. Både för metall och träarbeten. Ett reservdelslager som måste
vara det största privatägda i Sverige. Det som inte finns kan förmodligen tillverkas i en
svarv eller annan maskin.
Det var mycket imponerande!

Tack för några trevliga timmar på träffen hälsar en som är svårt avundsjuk!
Börje action-smiley-030.gif
Tommy HBV 1
Hej Kolla Rolfs film från träffen och även hans kommentar på Face Book.

Kära vänner, jag längtar redan till nästa träff som är den 15 april. Men det vore schysst om ingen nämner detta för Kenneth, för jag orkar inte en natt till med den besten! Nu vet jag hur en Fiat 500 känner sig som blir påkörd bakifrån av en amerikansk Peterbilt (Jättestor lastbil)
Några bilder från Lådö:


https://www.youtube.com/watch?v=GeGkogHJu0U


Tommy HBV 1
Kenneth HBV 273
CITAT(Tommy HBV 1 @ 9 Nov 2015, 07:14 ) *

Hej Kolla Rolfs film från träffen och även hans kommentar på Face Book.

Kära vänner, jag längtar redan till nästa träff som är den 15 april. Men det vore schysst om ingen nämner detta för Kenneth, för jag orkar inte en natt till med den besten! Nu vet jag hur en Fiat 500 känner sig som blir påkörd bakifrån av en amerikansk Peterbilt (Jättestor lastbil)
Några bilder från Lådö:


https://www.youtube.com/watch?v=GeGkogHJu0U


Tommy HBV 1

finger.gif baeh.gif finger.gif baeh.gif finger.gif baeh.gif action-smiley-030.gif
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.