Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Nedmontering av luftkonditionering
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
Oscar HBV 319
Nu har jag insett att det inte är lönt att renovera klimatanläggningen (Sütrak) i bussen (B10m, deltaPlan -90), så jag monterar bort allt istället. Nu uppstår ju en del frågor på vägen som någon kanske har svar på haee.gif

1. Det går slangar från aggregatet till mina 2 generatorer! Varför, och hur gör jag i den änden?

2. Vad, mer än slangar, aggregat och utblås i bussen ska/bör jag ta bort? sitter det några elektronikkomponenter nånstans som börjar strula när jag tagit bort allt?

Btw, systemet var tomt på köldmedia innan jag började pga trasiga rör ;-)

Klicka för att visa den bifogade filen
Tommy HBV 1
Vad är felet?
Jag skulle aldrig plocka bort kliman.
Är det bara slangar som är kass så går det att fixa. Är det kompressorn som är väck då blir det dyrt
Dt går inga slangar till Generatorerna. Generator nr 2 är fär att säkerställa strömmen till kliman.
Få ett kostnadsförslag först innan du börjar demontera.
Tommy HBV 1

Vad är felet?
Jag skulle aldrig plocka bort kliman.
Är det bara slangar som är kass så går det att fixa. Är det kompressorn som är väck då blir det dyrt
Dt går inga slangar till Generatorerna. Generator nr 2 är fär att säkerställa strömmen till kliman.
Få ett kostnadsförslag först innan du börjar demontera.
Tommy HBV 1
Oscar HBV 319
CITAT(Tommy HBV 1 @ 5 Oct 2014, 21:24 ) *

Vad är felet?
Jag skulle aldrig plocka bort kliman.
Är det bara slangar som är kass så går det att fixa. Är det kompressorn som är väck då blir det dyrt
Dt går inga slangar till Generatorerna. Generator nr 2 är fär att säkerställa strömmen till kliman.
Få ett kostnadsförslag först innan du börjar demontera.
Tommy HBV 1

Vad är felet?
Jag skulle aldrig plocka bort kliman.
Är det bara slangar som är kass så går det att fixa. Är det kompressorn som är väck då blir det dyrt
Dt går inga slangar till Generatorerna. Generator nr 2 är fär att säkerställa strömmen till kliman.
Få ett kostnadsförslag först innan du börjar demontera.
Tommy HBV 1


Tack för svar!
Kliman har rasat genom "golvet" så värmeväxlarna har skrapat i marken och blivit svårt skadade, 2 av 4 fläktar har "ärgat" fast, och enligt förra ägaren har den inte fungerat när dom hade den. (2011-2013)
/Oscar
Tommy HBV 1
Hur är kompressorn? Går den runt eller sitter den fast? Det är centrumet som skall kunna rotera.
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.