Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: ytterväggar i plast. En bra idé?
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
*Michael
Fick en vild idé då jag satt och funderade på min Deltaplan.

-Jag har lite plåtjobb och skall lägga igen rutor m.m. Dessutom är det mycket plåt, alltså rost inblandat

På ordninära husbilar/vagnar så är det ofta väggar i plastmaterial. Glasfiber månne? Oavsett vad. Är detta något att satsa på för en blygsam bussamatör? Är det lätt eller svårt att jobba med, och är det ens görbart?

Kan hända att jag är helt ute och cyklar. Men medge att det har potential, eller?
*Conny
Min buss är en alpus och har tak och väggar av glasfiber och det funkar bra.
*Kaj
Plast är ett ypperligt material att arbeta med så gör skivor i glasfiber och det fina i kråksången du väljer den färgen du vill ha på skivorna när du/någon gör dom.Kan guida dig om du vill mvh Kaj

Jan HBV 283
CITAT(*Kaj @ 18 Jun 2014, 17:02 ) *

Plast är ett ypperligt material att arbeta med så gör skivor i glasfiber och det fina i kråksången du väljer den färgen du vill ha på skivorna när du/någon gör dom.Kan guida dig om du vill mvh Kaj

Plast är ett ypperligt material att arbeta med så gör skivor i glasfiber och det fina i kråksången du väljer den färgen du vill ha på skivorna när du/någon gör dom.Kan guida dig om du vill mvh Kaj

Plast är ett ypperligt material att arbeta med så gör skivor i glasfiber och det fina i kråksången du väljer den färgen du vill ha på skivorna när du/någon gör dom.Kan guida dig om du vill mvh Kaj

Vad du tjatar laugh.gif
*Kaj
Helskotta vad tjatigt det vart men jag skrev bara en gång och nykter var jag ohmy.gif
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.