Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Väggfasta, fällbara sängar
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
Oscar HBV 319
Hej igen! action-smiley-030.gif
Börjar nu så smått med ombyggnad av inköpta fd. turnébussen... Jag tänker byta ut 6 av de 8 fasta, platsbyggda sängarna mot uppfällbara dito, men har bara hittat ett företag som säljer ungefär det jag vill ha (Sävar snickeri). Hur har ni andra gjort, byggt själva, hittat andra leverantörer, eller har ni fasta sängplatser?
Gösta HBV 307
Hej!Det är ett intressant ämne du tagit upp, Finns det bilder på de du tänkt dig. Själv är jag inne lite på att hitta en stol som är omvandlingsbar till säng, har inte sett någon riktigt bra lösning där. I din tanke blir ju utrymmet väl utnyttjat, ska du ha sittande på dagen på det utrymmet som den nedfällda sängen tar upp, eller blir det fri yta?
Oscar HBV 319
CITAT(Gösta HBV 307 @ 2 Apr 2014, 06:03 ) *

Hej!Det är ett intressant ämne du tagit upp, Finns det bilder på de du tänkt dig. Själv är jag inne lite på att hitta en stol som är omvandlingsbar till säng, har inte sett någon riktigt bra lösning där. I din tanke blir ju utrymmet väl utnyttjat, ska du ha sittande på dagen på det utrymmet som den nedfällda sängen tar upp, eller blir det fri yta?

När sängarna är uppfällda, blir det fri yta; vi planerar att använda bussen både i vår verksamhet, och när den inte är bokad vill vi kunna använda den privat för rekreation drink.gif
Bifogar bilder på Sävarsängen. Uppfälld så är djupet endast 33cm!

Klicka för att visa den bifogade filen Klicka för att visa den bifogade filenKlicka för att visa den bifogade filen

Har även hittat ett företag i England som tillverkar båtinredningar:
Strongbox Marine
*mika
Hej! Är lite nyfiken på hur du gjorde med sängarna till slut, köpte du eller har du tillverkat egna? Tänkte också sätta in nåt liknande.

Mika
*Kaj
Det finns busstolar som man gör om till en sängplats funderar själv att ha två sådan säten helt klockrent,fanns på Blocket förra året men borde inte vara så svårt att få tag på dessa.
Oscar HBV 319
CITAT(*mika @ 5 May 2014, 15:19 ) *

Hej! Är lite nyfiken på hur du gjorde med sängarna till slut, köpte du eller har du tillverkat egna? Tänkte också sätta in nåt liknande.

Mika

Ska beställa sängar nu i veckan, blir tvungen att riva gamla inredningen först för att kolla exakta höjdmått. Visserligen kan man få specialmått på sängarna, men vill helst inte att de blir dyrare än vad de redan är ;-)
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.