Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: husbil bytes mot husbuss
HBV:s forum > Husbussar > Köp & Sälj
*bosse
fiat husbil 89 fint skick fem bäddar toa dusch gasol spis värmare mm inge rost varken under eller på utsidan blev blankt papper på besiktningen i sommras. bytes mot husbuss helst b reggad
Sonja HBV 133
CITAT(*bosse @ 14 Dec 2013, 15:17 ) *

fiat husbil 89 fint skick fem bäddar toa dusch gasol spis värmare mm inge rost varken under eller på utsidan blev blankt papper på besiktningen i sommras. bytes mot husbuss helst b reggad

Ring mig på 0707444361 så får vi diskutera saken. Sonja HBV 133
Bertil HBV30
Hej Sonja

Va kul det skulle vara om du fick tag i en husbil så du kan komma på träffar. Ska bli kul att sez igen!

mvh Åsa och Berra
Sonja HBV 133
CITAT(Bertil HBV30 @ 23 Jan 2014, 15:04 ) *

Hej Sonja

Va kul det skulle vara om du fick tag i en husbil så du kan komma på träffar. Ska bli kul att sez igen!

mvh Åsa och Berra

Hej Åsa o Berra

Har gjort ett försök o får se om jag får kontakt. Har inte hört nåt än så länge. Jag kommer på årsmötet. Har bokat rum o tar troligtvis cheven ner till Värmland. Det ska bli roligt att träffa alla goa vännerna igen.

Kramar Sonja
*bosse
hej Sonja
vad för buss har du ?
tyvärr så har jag lagt handpenning på en buss redan men din
buss kanske e bättre smile.gif
Bertil HBV30
Hej Bosse

I HBV finns många medlemmar som sköter om sina bussar. Mats som hade den husbuss ni talar om nu är en av de som jag utan tvekan skulle köpa en buss av. Han är nog i Scaniahimlen och renoverar bromsar på en buss!

Berra action-smiley-030.gif
Sonja HBV 133
CITAT(*bosse @ 25 Jan 2014, 11:38 ) *

hej Sonja
vad för buss har du ?
tyvärr så har jag lagt handpenning på en buss redan men din
buss kanske e bättre smile.gif

Hej Bosse
Din tjej kontaktade mig ang bussen. Hon fick reg nr o e-postadressen. Sen skickade jag några bilder på bussens utsida o lovade fler bilder längre fram. Fick du mitt meddelande?
Sonja

CITAT(Bertil HBV30 @ 25 Jan 2014, 14:53 ) *

Hej Bosse

I HBV finns många medlemmar som sköter om sina bussar. Mats som hade den husbuss ni talar om nu är en av de som jag utan tvekan skulle köpa en buss av. Han är nog i Scaniahimlen och renoverar bromsar på en buss!

Berra action-smiley-030.gif

Tack Bertil för de fina orden. Mats ler nu i sin Scaniahimmel o jag med. Kram på dig o Åsa
Sonja
*bosse
hej jo jag fick dom bussen såg fin ut
väntar på bilderna inifrån smile.gif
sen får vi se hur det går med den buss vi håller på att köpa
ska ju göras om inne i den mm o lite trasigt utvändigt
Med vänlig hälsning /bosse lotta
Sonja HBV 133
CITAT(*bosse @ 27 Jan 2014, 11:35 ) *

hej jo jag fick dom bussen såg fin ut
väntar på bilderna inifrån smile.gif
sen får vi se hur det går med den buss vi håller på att köpa
ska ju göras om inne i den mm o lite trasigt utvändigt
Med vänlig hälsning /bosse lotta

Hej Bosse o Lotta
Kul att ni tycker om min buss. Den är lika fin på insidan. Ska skynda mig att få fram bilder. De första hade jag i min I-phone och därför var det lätt att skicka dem på en gång. Med de andra blir det lite svårare. De ligger i datorn nånstans o jag vet inte var Mats har sparat dem. Så jag får leta igenom datorn först. När Mats levde brydde jag mig inte om datorn. Nu måste jag bekanta mig med den o det finns mycket att lära. Jag tillhör tyvärr inte den generationen som har fått datorhanteringen med modersmjölken. Men det ska nog gå.
Med vänlig hälsning
Sonja
Sonja HBV 133
Hej Bosse o Lotta
Jagar fortfarande bilder på bussens insida. Verkar inte finnas såna i datorn. Får fixa dem på annat sätt.
Förresten - har ni bilder på husbilen? Majla eller sms:a isåfall. Ni har mina uppgifter har jag för mig.
Hälsningar Sonja
*bosse
ska greja några bilder på den o maila dom till dig smile.gif
Sonja HBV 133
CITAT(*bosse @ 2 Feb 2014, 20:09 ) *

ska greja några bilder på den o maila dom till dig smile.gif

Hej Bosse
Trodde att jag hade foton på bussens insida men hittade inga efter långt letande. Ska snart gå ut i bussen o helt enkelt ta nya bilder. De majlar jag till dig.
Med vänlig hälsning
Sonja
Sonja HBV 133
CITAT(Sonja HBV 133 @ 3 Feb 2014, 10:08 ) *

CITAT(*bosse @ 2 Feb 2014, 20:09 ) *

ska greja några bilder på den o maila dom till dig smile.gif

Hej Bosse
Trodde att jag hade foton på bussens insida men hittade inga efter långt letande. Ska snart gå ut i bussen o helt enkelt ta nya bilder. De majlar jag till dig.
Med vänlig hälsning
Sonja

Hej Bosse
Har nu på nåt sätt fått iväg bilder till dig efter många olika försök. Det gick inte från mail till din mail utan jag fick gå omvägen från sms/mms till din mailadress. Det tyckte jag var konstigt men det verkar fungera iaf. Har då inte fått tillbaka nåt än så länge.
Som jag också skrev kommer bilder från förarhytten senare. Kunde bara ta en avdelning i taget. Min ork räcker inte till just nu. Blir så fort trött när jag rör på mig. Men ha tålamod jag fixar det snart.
Med vänlig hälsning
Sonja
*bosse
ta tid på dig måste se om jag får ordning på bussen vi var köpte först tar nog ett tag
hem färden med den blev inte kul den börja koka när vi hade några mil kvar hem så blev bärgare resten utav vägen
men va fina bilder du skicka hur många bäddar är det i din buss ?
bosse/lotta
Sonja HBV 133
CITAT(*bosse @ 3 Feb 2014, 21:42 ) *

ta tid på dig måste se om jag får ordning på bussen vi var köpte först tar nog ett tag
hem färden med den blev inte kul den börja koka när vi hade några mil kvar hem så blev bärgare resten utav vägen
men va fina bilder du skicka hur många bäddar är det i din buss ?
bosse/lotta

Hej Bosse o Lotta
Det finns tre fasta o en man får bädda upp varje gång o det är vid matplatsen. Det är byggt så att man ställer fåtöljarna mot varandra o sänker bordskivan så att det bildar ett liggunderlag i jämnhöjd. Alltså,i sovalkoven längst bak på tvären finns två vuxensängar, den tredje är soffan mittemot matplatsen o som jag beskrev ovan så kan man ha en fjärde liggplats i fåtöljarna. Vi tyckte att det var lagom för oss då vi bara var två personer. Soffsängen är så pass stor att jag tror att två mindre barn kan ligga där. Vad är det för buss ni köpte först?
Sonja
*bosse
en volvo f408 heter modellen va ute i dag o fyllde på kylar vatten o provstarta den. ska ut på fredag o starta upp den igen o låta den bli varm får se om den börjar koka igen
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.