Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: 1979 Scania/Ajokki B 86 reservdelsbuss
HBV:s forum > Husbussar > Köp & Sälj
Lars och Elisabet HBV 251
På uppdrag av Sonja HBV 133 sätter jag ut en annons på hennes "reservdelsbuss".
Den var tänkt att få donera motorn till "Heidi".
Drivlinan är intakt och bör vara fullt användbar.
Motorn är en turbomotor, tyvärr har vi inte hittat någon motorplåt.
Karossen är väl kanske inte så mycket att bygga på.
Däcken är knappast nåt att använda.

Intresserade ringer till Sonja, 070-744 43 61, eftersom inloggningen hit inte funkar så bra.
Sonja HBV 133
CITAT(Lars och Elisabet HBV 251 @ 23 Nov 2013, 17:21 ) *

På uppdrag av Sonja HBV 133 sätter jag ut en annons på hennes "reservdelsbuss".
Den var tänkt att få donera motorn till "Heidi".
Drivlinan är intakt och bör vara fullt användbar.
Motorn är en turbomotor, tyvärr har vi inte hittat någon motorplåt.
Karossen är väl kanske inte så mycket att bygga på.
Däcken är knappast nåt att använda.

Intresserade ringer till Sonja, 070-744 43 61, eftersom inloggningen hit inte funkar så bra.

Har fått igång min inloggning. Jag vill gärna inflika att bussen är gratis mot bortforsling.
Och jag vill tacka dig Lars för att du stöttar och hjälper mig.
Sonja HBV133
Bertil HBV30
Hej Sonja

"Gratis mot bortforsling": Kan man starta och köra bussen?

mvh Berra
Sonja HBV 133
CITAT(Bertil HBV30 @ 6 Feb 2014, 20:59 ) *

Hej Sonja

"Gratis mot bortforsling": Kan man starta och köra bussen?

mvh Berra

Hej Bertil, Mats försökte få igång den men jag tror inte den är körbar. Nu minns jag inte riktigt hur det var. Motorn var det visserligen inget fel på eftersom han köpte den för motorns skull först o främst. Han tänkte ju använda den i vår Scania. Men för övrigt går den inte att köra härifrån eftersom vi själva hämtade den med en bärgare när det begav sig. Bärgaren är en god vän till Mats. Skulle kunna höra med honom om bussen. Han kanske har bättre detaljminne än jag. Så med bortforsling menar jag bärgning. Jag vet inte vad bärgarna tar. För den som är intresserad av bussen som reservdelsbuss så finns det mycket att plocka på den. Skrotarna tar ju mer betalt för varje enskild del.
Kan man få en prisvärd bärgning så är det här en bra affär. Lars Bergwall HBV251 har gått igenom bussen och hans omdöme står att läsa i säljanonsen till Ajokkin. Tror det är bäst att kontakta honom o prata med honom direkt. Jag är ju inte alls insatt när det gäller bussar, tyvärr.
Med vänlig hälsning Sonja
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.