Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Volvo B61513-1959 , besiktad+körklar
HBV:s forum > Husbussar > Köp & Sälj
*Lundin B
Gillar den här bussen skarpt, dock har jag inte tiden och orken att inreda den, den är B-reggad och besiktad februari ut, så den är körklar typ, däremot är det ingen campingutrustning i den, diskho och 230 V kylskåp är typ det som finns i den vägen, sovplatser finns, så den kan väl klassas som "festivalbuss" som den är idag, sen är det ju en gammal buss, så man ska inte ha för bråttom...

Är dessutom en mycket ovanlig buss, ca 200 exemplar byggda av denna modellen med dörren framför framhjulet, denna är troligtvis enda exemplaret kvar... drivlinan däremot är standardgrejor så inga konstigheter där.

Gick i Ystad när den var ny fram till 1967 då den hamnade i Skövde och byggdes om till vänsterstyrning, sedan hamnade den hos GDG i Göteborg och gick på linjetrafik i Bohuslän, därav nuvarande destinationsrulle.

En husvagn med fungerande kylskåp kan medfölja om man vill, samt att man få med en nästan komplett inredning från en skrotad husvagn, så det är bara tid och ork som fattas för att få den campingduglig..

Kan fås nybesiktad och med medföljande husvagn och husvagnsdelar samt med ett elverk för 42000 kr, vill man inte ha dessa saker med diskuteras priset beroende på medföljande saker..

Jag har köpt en annan buss som är färdiginredd, så inga byten är intressant.

Maila gärna bjarne.lundin snabela gmail.com , eller ring 070-4368862, jobbar oregelbundna tider så är inte alltid anträffbar på telefon..


IPB bild


IPB bild
*Masse
Hej!

Den här bussen skulle kunna vara intressant för mig. (Jag har sett den på Blocket också.)

Har den något värmesystem över huvud taget? xmas-smiley-010.gif

Har den dragkrok?

/masse
*Lundin B
CITAT(*Masse @ 27 Oct 2013, 20:46 ) *

Hej!

Den här bussen skulle kunna vara intressant för mig. (Jag har sett den på Blocket också.)

Har den något värmesystem över huvud taget? xmas-smiley-010.gif

Har den dragkrok?

/masse


Original värmesystem finns i den, så det som behövs är typ en dieselvärmare eller gasolpanna från t.ex en husvagn, har en sån i min nya buss, en sån hade jag satsat på, finns en en luftvärmegasolkamin i den ev. medföljande husvagnen.

Ingen dragkrok tyvärr..

Bra rostmässigt och bra däck och bromsar, motorn fungerar utmärkt, lite oljud från (förmodligen) ingående axel i växellådan när den är kall, inget oljud när man kör.

Är nog den billigaste besiktade och körbara B-reggade bussen på Blocket.

Vi campade i den i somras, funkade bra.

Ring så kan vi snacka vidare.
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.