Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Elegant grått tyg på väggarna
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
*Jaska
Hej allihop,

Ni har gjort det jag hållit på med ett tag...: Byggt min buss...

Var hittar jag den gråa mattan som jag kan klä in slafarna med?
Jag vill klä in vissa väggar och våningssängarna, och då vill jag ha mer än de 1,3 metrarna som min "lokala" ljudbutik erbjuder mig för 695:- + frakt...

Priset blir ju ett helt annat när jag tar flera rullar av tyget..?
*Daniel
biltema har ju en filt för dryga hundralappen i grå eller svart som kallas högtalarmatta, helt suverän att fästa med spraylim, den böjer sig fint kring kanter och hörn och är något elastisk, nackdelen är väl att den verkar vilja suga åt sig hårstrån smile.gif
*Jaska
Den är inte alls dum, den där filten från Biltema.
Jag har satt den med penslat kontaktlim.

Tyvärr är storleken på bitarna begränsad till 142x200 cm, vilket innebär att det blir extra skarvar på några ställen. Men fint blir det... thumbup.gif

Det fick bli den filten. Efter provmontering konstaterade jag att det bara är att köpa mer kontaktlim och en massa tyg.

Hon tittade lite konstigt på mig när jag lade upp 7 liter kontaktlim på rullbandet tillsammans med tolv paket tyg. -Bygger du på en jättehögtalare, du? Nja, en jätteresonanslåda, om inte annat...
Tom HBV168
Annars funkar spraylim ruskigt bra med det tyget. Jag brukar spraya både tyget och ytan där det ska sitta. Sitter kanon.

När jag var på Biltema sist så köpte jag en herrans massa 3" avgasdelar och de största 3" dämparna de hade. Killen bakom mig i kassan undrade vad det var för bil som skulle ha ett SÅNT avgassystem. Det var ju till bussen smile.gif
Martti o Marianne HBV 274
ja kom på härom dagen att jag faktist har tyg...50 -100 meter räcker säkert till å klä en buss invändigt + utvändigt med pris? bara å hämta
*Jaska
Himmelens vänligt av er, Martti och Marianne, drink.gif men jag har ju redan kört igång bygget i större skala.
Sen är det ju lite halvlångt bort från min horisont räknat.
Inte fullt 200 mil enkel väg, men det är ju inte så långt när man glider fram som King of the Road...

Jag provmonterade och såg snabbt att det blir snygga skarvar, och att dessa inte syns så mycket.
Martti o Marianne HBV 274
CITAT(*Jaska @ 14 Sep 2013, 08:48 ) *

Himmelens vänligt av er, Martti och Marianne, drink.gif men jag har ju redan kört igång bygget i större skala.
Sen är det ju lite halvlångt bort från min horisont räknat.
Inte fullt 200 mil enkel väg, men det är ju inte så långt när man glider fram som King of the Road...

Jag provmonterade och såg snabbt att det blir snygga skarvar, och att dessa inte syns så mycket.

bara 200 mil enkel resa ju...hahhaha synd du inte kom dessa tankar tidigare var uppe i kiruna i sommras å semsterade lite... nåja kanske nån som vill lite tyg? fick tag på det via "safeman" de gör/gjorde lite inredningar till bilar och lastbilar....
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.