Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Stockholmsträff
HBV:s forum > Diverse Skoj > Träffar & evenemang
Göran HBV 222
Många bor i Stockholm, andra är i området på besök.

För att ge oss möjlighet att titta på varandras bussar och prata en stund så träffas vi som vill lördagen den 3 augusti kl 10-18 på den stora parkeringen utanför Hornbach i Norsborg.

Om vi ställer oss längst bort från Hornbach (på den gamla parkeringen för Coop) så står vi inte i vägen för någon.
Hornbach har adressen Fittjavägen 24.

För att hitta så kan ni även titta på denna karta via hitta.se.

För de som inte vill laga sin egen lunch så finns det en korvkiosk vid Hornbach och ett gatukök med libanesisk(?) inriktning vid OK-macken vid 'första' infarten.
Jan HBV 283
Hej
Bra initiativ, men tyvärr är vi ute på semester då. Vore kul om det kunde bli fler framöver.

/ Janne
Ralf HBV 263
Vilken bra ide. Tyvärr så är det ju Classic car Week då så många åker dit. Men det skulle vara roligt att träffa och se era skapelser, rena mekat för mig.
För tillfället så står min ner riven vid kylaren, håller på att kolla upp en läcka och samtidigt sätta in 2 eller 4 elfläcktar istället för den befintliga som är trasig sad.gif

/Ralf
*Larzan
CITAT(Ralf HBV 263 @ 22 Jul 2013, 17:29 ) *

Vilken bra ide. Tyvärr så är det ju Classic car Week då så många åker dit. Men det skulle vara roligt att träffa och se era skapelser, rena mekat för mig.
För tillfället så står min ner riven vid kylaren, håller på att kolla upp en läcka och samtidigt sätta in 2 eller 4 elfläcktar istället för den befintliga som är trasig sad.gif

/Ralf

Även stor bilträff i Hågelby samma dag.
Wheels nationals.
Hasse HBV 253
Förbaskat bra initiativ men....

Min skönhet står uppallad för ramreparations arbeten och inför ombesiktning cry.gif
(Köp aldrig en buss som ska besiktas mitt i semestertider)

Det är dock värt att ta upp igen, det där med Sthlmsträff, har haft egna funderingar på det men inte kommit längre än så wacko.gif

action-smiley-030.gif
Svea HBV77
Bra initiativ men tyvärr är det Urkults festivalen samma helg. Så där är vi toast.gif

//Sussie o Åke
*Larzan
CITAT(Svea HBV77 @ 23 Jul 2013, 13:34 ) *

Bra initiativ men tyvärr är det Urkults festivalen samma helg. Så där är vi toast.gif

//Sussie o Åke

Idén är inte alls dum.
Antingen strax innan skolavslutning eller skolstart tror jag är ett bra tidsperiod.
Om man skulle träffas i Kungens kurva (mellan Jula och Skopunkten) brukar det finnas utrymme och ledig stor parkeringsplats.
Och man skulle kunna passa på att handla ( för de som önskar ) på ex Ikea, Jula, Systembolaget, besöka Heron City mm ja ni fattar.

Sen tror jag att ute i Grödinge skulle man eventuellt kunna ha en Fricampingplats.
Som sagt. Jag tror på idén med en Sthlmsträff.
Göran HBV 222
Oerhört trevligt att fler tycker det är bra att träffas i Stockholm!
Jag ser fram emot att även andra kallar till träffar vid andra tidpunkter och platser, vi kan verkligen behöva fler tillfällen för oss som kör buss att träffas!

Efter att i många år ha dragit i träffar i andra motorföreningar är jag helt medveten om att det krockar med andra träffar, det finns faktiskt inga helger som inte har någon eller några andra träffar.
Ska vi vänta in en helg utan krockar blir det helt enkelt inga HBV-träffar!

Det betyder alltså att de som kan och vill komma den 3 augusti gör så, resten får gärna ta initiativ till andra träffar!
RICKARD/ULLRICK HBV74
Stocholmsträff låter bra, det bästa med fjollträsk är ju att man kan åka därifrån!!! baeh.gif
Kan ju jag säga som bott nästan 25 år där innan jag kom till insikt för 33 år sen....
Det är kul att fara dit, träffa släkt och (numera) gamla vänner, men RIKTIGT bra känns det när man passerar dalälven på väg norrut. thumbup.gif
Det är ungefär där man kan börja känna friskluften igen och varva ner liksom.
Själv ska jag på buss-"mini"-träff på sveriges häftigaste kulturfestival, Urkultfestivalen här hemmavid. Publik från i åldrarna 3 månader till 85 år, säger väl det mesta.... wub.gif
www.urkult.se
Hare gött i fjollträsk!
action-smiley-030.gif
Bengt HBV 256
CITAT(Göran HBV 222 @ 22 Jul 2013, 07:21 ) *

Många bor i Stockholm, andra är i området på besök.

För att ge oss möjlighet att titta på varandras bussar och prata en stund så träffas vi som vill lördagen den 3 augusti kl 10-18 på den stora parkeringen utanför Hornbach i Norsborg.

Om vi ställer oss längst bort från Hornbach (på den gamla parkeringen för Coop) så står vi inte i vägen för någon.
Hornbach har adressen Fittjavägen 24.

För att hitta så kan ni även titta på denna karta via hitta.se.

För de som inte vill laga sin egen lunch så finns det en korvkiosk vid Hornbach och ett gatukök med libanesisk(?) inriktning vid OK-macken vid 'första' infarten.



Hej Göran !
Jättebra idé! Tyvärr är vi på Dalarö med sonen som kappseglar just denna helg.
Om träffen blir lyckad kanske det kan bli en till innan vinteridet..?

Ha en skön sommar
Bengt & Inger
HBV 256
*Larzan
Ja, någon träff kunde jag inte se.
Bara en ensam Julia, och såg ingen att när jag körde in på området.
Göran HBV 222
CITAT(*Larzan @ 3 Aug 2013, 15:23 ) *

Ja, någon träff kunde jag inte se.
Bara en ensam Julia, och såg ingen att när jag körde in på området.

Det blev istället en produktiv dag då jag skruvade för fullt på bussen. Det hann bli tre rundor in på Hornbach innan allt blev som jag ville.

Nej, som du skriver så blev endast Julia ompysslad. Å andra sidan blev desto mer gjort...! :-)
Nästa gång får du gärna komma fram och säga 'Hej'

Hoppas se fler som tar initiativ och ger förslag på träffar. Att ställa sig på en plats i närheten av exempelvis ett byggvaruhus, Biltema, Mekonomen eller liknande kan säkert fler göra. Kommer det ingen just den gången så är dagen ändå väl använd!

Några har skrivit när de är på specifik plats (tex Lasse&Anna), det är ju också ett bra sätt att försöka träffas!
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.