Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Dieselvärmare mod större köpes.
HBV:s forum > Husbussar > Köp & Sälj
*Nicklas A
Hej. Jag är på jakt efter en stor diservärmare på typ 30kW eller liknande som värmer vatten.
Behöver inte vara helt komplett bara brännkammare och brännare finns. Resten kan jag nog få igång ändå inödfall.

Jag ska inte ha denna sitta i något fordon utan jag ska värma en stor badbalja med den. Idag kopplar baljan mot husbussens dieselvärmare dom gånger jag ska använda den, med bussen är en väldigt stor sak att släpa med när man bara vill bada 3 gånger om året.

Jag antar att det ligger några värmare och skräpar här och var i bra att ha hyllorna. Men någon kanske kan avvara en för en rilmig slant.


Mvh Nicklas
070-2449294 eller nicklas@bj-varmemontage.se
Tommy HBV 1
Hej Nicklas.
Behöver du inte ha en värmare med rostfri pantel?
Anars så kanske jag har några nya oanvända Mikunivärmare kiggande utan styrdon.
Tommy HBV 1
*Nicklas A
Hej Tommy. Jag vet inte om jag behöver ha mellanväxlare. Det beror mest på hur mycket den ev rosten smutsar ner den i övrigt rostfria badbaljan. Om jag använder baljan 5-10 gånger om året och tappar ur allt vatten efteråt så tror jag det tar många år innan värmaren rostat sönder. Annars får jag sätta en mellanväxlare. Det är så jag gör idag. då kopplar jag baljan mot bussens genomströmningsberedare för varmatten.

Hur stor effekt är det på värmaren du har och hur mycket vill du ha?

// Nicklas
0702449294
Tommy HBV 1
Kollar när jag kommer hem efter årsmötet.
tommy HBV 1
*Nicklas A
Hur går det för dig Tommy. Har du kommit hem och hunnit kolla i gömmorna?
Med vänlig hälsning,
Nicklas
0702449294
Tommy HBV 1
Just annlänt hemma. Kollar på måndag.
Tommy
Tommy HBV 1
Kommer svar i morron samt bilder.
Sonen hämtar matereal i kväll
Tommy
Tommy HBV 1
Hej.
Hittade en 22.000Kw are Gammal men ny. ingen kompliserad elektronik utan bara köra på inte strömsnål men kavalit'e.
Försöker få med lite bilder.
Tommy HBV 1
*Nicklas A
Jag tror med tanke på enkelheten att den kan bli ganska bra. möjligtvis att den är i minsta laget men jag tror det fungerar. Ej strömsnål skriver du. Hur mycket drar den? Inte över 10A under drift va?
Om jag räknat rätt så kommer det att ta 10 tim att värma badbaljan från 8-38 grader plus ev badtid på några timmar och jag skulle önska att klara mig på ett batteripack.

Hur mycket vill du ha för den?

Med vänlig hälsning, Nicklas
Tommy HBV 1
Hej.
Det står 80watt på den
500:-?
Tommy HBV 1
*Nicklas A
Ja ja ja... Det är inget att pruta på. och väl värt att prova med. thumbup.gif
Har du något bra förslag hur man får den till Eskilstuna? Jag åkte igenom Karlstad i helgen men det tar nog ett halvår till nästa gång.

Med vänlig hälsning, Nicklas
070-244 92 94
Tommy HBV 1
Lustigt. Ja var i Eskilstuna i helgen och säkert ett halvår till nästa gång
Skall kolla med transport.
Tommy
Jan HBV 283
Då kunde ni mötts halvvägs laugh.gif
*Nicklas A
Hej Tommy. Har du hittat någon lösning på frakten eller ska jag skicka en fraktsedel till dig.
Jag vet inte hur jag ska få fysisk kontakt med dig. Kan du ringa mig eller ge mig ditt telefonnummer?

Med vänlig hälsning, Nicklas
070-2449294 eller nicklas@bj-varmemontage.se
Tommy HBV 1
Hej Nicklas.
Jag ringer i morron.
eller du.
070-3991828
Tommy
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.