Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Radioantenn
HBV:s forum > Husbussar > Teknikprylar
Göran HBV 222
Jag har tänkt byta ut min radioantenn på bussen till något bättre.
När jag kommer med bilen så har den mycket bättre mottagning av svaga stationer än vad jag har i bussen. Parkerar jag bilen bredvid bussen är skillnaden väldigt uppenbar.

Stationer jag hör utan problem i bilen är knappt urskiljbara i bussen. Endast de starka sändarna hörs.

I och med att det är gott om plats på bussen borde det gå att montera fler och/eller större antenner utan problem. Mottagningen i bussen borde vara betydligt bättre än i bilen! Men, hur gör man? Vad krävs för att få bästa möjliga FM-radiomottagning i bussen?
*Mathias
CITAT(Göran HBV 222 @ 23 Oct 2012, 22:13 ) *

Jag har tänkt byta ut min radioantenn på bussen till något bättre.
När jag kommer med bilen så har den mycket bättre mottagning av svaga stationer än vad jag har i bussen. Parkerar jag bilen bredvid bussen är skillnaden väldigt uppenbar.

Stationer jag hör utan problem i bilen är knappt urskiljbara i bussen. Endast de starka sändarna hörs.

I och med att det är gott om plats på bussen borde det gå att montera fler och/eller större antenner utan problem. Mottagningen i bussen borde vara betydligt bättre än i bilen! Men, hur gör man? Vad krävs för att få bästa möjliga FM-radiomottagning i bussen?



Det är nästan alltid jorden som spökar. Se till att du får en ordentlig jord från antennen och att alla kontakter är ok...

/Mathias
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.