Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Lilla Fröken
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Lars och Elisabet HBV 251
Om nu allt går som jag vill ska det komma upp en bild av Lilla Fröken. idea1_2.gif
Klicka för att visa den bifogade filen

Hittills har hon inte talat om för oss vad hon heter så Lilla Fröken får duga tills vidare. flowers_2.gif

Eftersom hon inte varit ut på nån rejäl resa på något år var vi ju beredda på att något fel skulle uppdagas. Men allt gick bra och jag blev nästan kär wub.gif

Dagen har ägnats till att titta igenom alla skrymslen o vrår samt tvätta av alger och annan lort. Så nu är det nästan att hon blänker i gatljusskenet. happy.gif

Dock finnes ett problem!! sad.gif Fröken är för lång för att gå in i tältet bonk.gif fattas minst 2 meter...
Får väl snickra ihop nåt..
mellow.gif

Är det nån som har några dynor/ryggstöd med klassisk Hägglund röd/svart stripigt tyg? Vi behöver en skvätt tyg.
RICKARD/ULLRICK HBV74
Ser fin ut! thumbup.gif
Namnförslag: BOTUR, låter nästan lite fornnordiskt och är lätt att fixa till på frontskylten....
Eller kanske ännu enklare: SKÅLTUR, men det kanske passar bättre på en partybuss... toast.gif
Börje HBV216
.
Vilken läckerbit! Modellen är ju snygg och bussen ser fin ut!

Den blir säkert till mycket glädje.

Vi ses
Börje action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Tack! blomma.gif

Jodå,det var karossens skick som blev pricken över i. Dock är hon inte felfri, men det var väl inte väntat heller laugh.gif

Listan med "ATT GÖRA" har börjat anta A4-storlek men då detta är istf Ugly så känns det ändå enklare med dessa åtgärder.

Dagen idag har ägnats åt lite djupare undersökningar av skrymslen o vrår. Tyvärr har det stormat o regnat hela dagen så det blev till slut att nöja sig med att riva ur kylskåpen, alla 2 smile.gif
Dom ska inte tillbaka eftersom vi satsar på kompressorskåp.

Det känns som om hon är friskare i botten än vad man kunde förvänta sig wub.gif så än har jag fånflinet kvar i nyllet smile19a.gif

har även hittat ett kvitto som talar om att Lilla Fröken har ett förflutet i Wasatrafik och såldes ut 1984. Därefter verkar det som "jag" är fjärde ägaren av bussen efter konverteringen.

HA de gott
action-smiley-030.gif

Tack Richard.. du tipsade thumbup.gif drink.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Hittade en intressant sida
http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=40452

Och bums dök Lilla Frökens tidigare liv o leverne upp!! laugh.gif
Enligt detta ska hon ha en D11R21 motor, en G655-1 låda och utväxling 5,7:1 smile.gif
Ralf HBV 263
Och folk säger att man inte skall ha 2 kvinnor! Hon ser ju underbar ut. Gillar henne skarpt.
Vad blir det för kompressorskåp till henne?

/Ralf
Lars och Elisabet HBV 251
Well.... i mitt fall har jag K hustrus uttryckliga vilja att rätta mig efter toast.gif så det blir hårt...att hålla bägge nöjda wub.gif

Kylskåp..Vet inte än... har ju nåt år kvar innan vi är färdiga att beträda vägarna tillsammans biggrin.gif
Men, eftersom det finns en leverantör inom HBV på dylika detaljer kommer jag att handla därifrån thumbup.gif (HBV1)


Svea HBV77
Gratulerar till ett trevligt köp.
När får vi se några bilder inifrån??
Får jag fråga varför ni ska ha kompressor kylskåp? Eller tänker ni inte ha någon gasol alls?
Bara lite nyfiken laugh.gif

//Sussie
Hasse HBV 253
Gratulerar samtliga inblandade igen cheers.gif
Jag vill också se ineriörbilder (tjat, tjat whip.gif ), lilla fröken ser onekligen mycket inbjudande ut.

peace_5.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Tackar o Bugar!! hat_2.gif

Precis, ingen gasol.. bara ca 400 Ah blyackar, solceller samt ett elverk. Samma kör som i Dutchy (Magirus)fast han har inte fått solcellerna än. blush.gif
Det blev ju så 2008 för då skulle vi fått betala 10000SEK för att få godkänt med gasol. Det blev ett elverk o spisplatta samt kosing över till annat... Nu är kravet visserligen borttaget men...

Interiörbilder... well, några av de som vi fick innan köpet.. det ser muggigare ut än det är...
(Bilderna tagna av Tomas, en av de tre som vi köpte bussen av.)

Klicka för att visa den bifogade filen

Köksavdelningen, i mitten av bussen mot höger sida. Taget med ryggen mot färdriktningen.

Klicka för att visa den bifogade filen

Taget med ryggen mot färdriktningen ståendes vid motorhuvens bakkant. Här är en mellanvägg, glasad med dörr.

Klicka för att visa den bifogade filen

Ståendes vid spisen vänd framåt.

Återkommer senare med några bilder av förarplats etc
Hasse HBV 253
Tjusigt med glasveranda mot förarplatsen thumbup.gif
Och jösses vad lååång den verkar, 60 cm längre än min, är dom så här stora kan man undra, man vänjer sig ju rätt snabbt och ibland skulle man vilja ha liite större.
Nåja, det finns säkert en del att leka med även om det ser ut att vara i gott skick, det finns antagligen hundra planer i huvudet redan, man vill ju alltid göra om efter egna behov och smak, ska bli skoj att se hur det formas om.

Tjo!
Ralf HBV 263
Är det inte ett gasolkylskåp jag ser på bilden? Är den inte inbesiktad med den? Personligen så tycker jag att det är bättre med 12/24 kompressor. Kostar ingenting när man fått iordning på det. Jag installerade kompressor i mitt gamla 220v kylskåp på 127 liter. Märks inte på batteriet, ändå så har jag bara 140 amp + solcell. Om ni ska ha solceller på bussen så kan jag kanske ordna fram en sån som jag köpte här i Gävle, 250w 37v för 2000 kr.

/Ralf
Lars och Elisabet HBV 251
@ Hasse:
Jämför jag med Dutchy känns Fröken som en Ormen Långe laugh.gif men jag blev klart överraskad att hon var så lättkörd. Stadig och genar inte mycket i kurvorna.

Vad beträffar inredningen så kommer 90% av planlösningen att behållas, de extra 4 bäddarna åker ut och in åker en riktig säng för oss 2.

Vi kommer dock att riva ut det mesta eftersom det är ett äldre bygge där man använt en del spånskiva. Den är rätt svullen och svartprickig nu och jag föredrar rent trä samt plywood.

Längst fram i "farstun" ska vi försöka bevara dagens utseende och färgsättning. Finns ju ingen anledning att ändra på ett vinnande koncept. cool.gif

Planerna äro legio och ett kollegieblock ligger nu alltid på köksbordet med penna för att fånga alla idéer o funderationer. idea1_2.gif

@Ralf
Jep du ser ett gasolkylskåp men det är där inte mer. Det fanns till och med två men de är nu förpackade och skickas till hugad spekulant i morron. thumbup.gif

Jag tackar för erbjudandet om solcell men måste passa just nu för all kosing är nerplöjd i bussen nu!! wub.gif Det blir lite snålt med maten nu ett bra tag doh.gif får prova att överleva på älgkött och potatis. help.gif inga pizzor eller hamburgare cry.gif

Hmmm... tror inte att jag har nåt mer att förtälja just nu..

Syns sen action-smiley-030.gif

Lars och Elisabet HBV 251
Är det någon som har, eller vet av, en passande fjäderstock, vänster fram?
Den ser rätt trött ut och det vore roligt att framgent kunna få Lilla Fröken att inte hänga så med vänster sida! smile.gif Känns inte som det passar en sådan dam!

action-smiley-030.gif
RICKARD/ULLRICK HBV74
En trave plattjärn på rätt ställe brukar räcka långt... thumbup.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Jomenvisst laugh.gif
Fast jag tänkte ju försöka va seriös smile_rofl.gif
Ralf HBV 263
Äh det är väl som RICKARD/ULLRICK HBV74 säger ett par plattjärn...
Antingen så får ni ont i huvudet darufklopper.gif eller så blir ni sjösjuk 58.gif när ni åker.

Ha haa..

/ Ralf
Lars och Elisabet HBV 251
Komplett fjäderstock anskaffad cool.gif nufattas bara resten..och ett större tält laugh.gif
Lars och Elisabet HBV 251
I morgon kommer kunnig kamrat hit och ska hjälpa mej att bygga ett "bygge" över Lilla Fröken. thumbup.gif
Det är tänkt att det ska fungera även till sommaren aå att jag kan husera där och fixa med taket och takluckorna. party-smiley-029.gif

Till veckan blir det troligen en "rökning" mot mögel... det är träligt att vara känslig för detta! MEN, nu finns iaf medicin och efter en röking försvinner allt mögel!!! thumbup.gif

Vidare drar jag ner till Dalarna för att hämta upp fjäderstocken och en del andra småprylar. Det är så kul att det trots allt gick att få tag på hyfsade delar. smile.gif

Sen blir det rivning och ombyggnad av sängkammaren. Vi behöver inte 6 bäddar så vi bygger om längst bak med en redig paulun!!! cool.gif

Nä, dags att ta en tur ut och säga hej.. ska kolla lite under huven.... laugh.gif
Hasse HBV 253
Härligt!

Inspirationen flödar, det ska bli intressant att kolla in sängbygget eftersom jag själv har ganska långt framskridna planer på att omdisponera utrymmet, vi har 5 sängar och det har vi inte behov av. Hur jag slutligen ska göra vet jag inte, alldeles för många ideér roterar i skallen så jag låter tanken fortsätta att mogna.

Heja, heja, jobba på thumbup.gif

action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Ska försöka se till att kameran är med... laugh.gif men tyvärr är jag ganska glömsk med att fotografera.. blir så inne i jobbet... hmm.gif
Tanken är att ha huvudändan mot bakväggen och följdaktligen kommer fossingarna att vara i "färdriktningen" smile_rofl.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Första stora stegen tagna mot ett vintertak till Lilla Fröken. wub.gif
Har även förberett för vänster-fram-fjäder-byte. cool.gif

Marken sluttar rätt bra där och är lite mjuk så jag har gjort en plattform som vänstersidans hjul står på. Gjorde den så stor att det bör rymmas en domkraft och lite annat jox som behövs när fjäderstocken ska bytas. unsure.gif

Klicka för att visa den bifogade filen


Sen har jag kapat till alla bitar som behövs till stommen för taket... Mycke virke går det åt!!! shockkk!.gif och detta är bara hälften!!

Klicka för att visa den bifogade filen

Fortsätter i morron

action-smiley-030.gif
Hasse HBV 253
Här händer det grejer thumbup.gif

Lars och Elisabet HBV 251
Jajamän! party-smiley-029.gif
Men, en sak hände inte dry.gif Lilla Frökens husse tog INTE med kameran ut darufklopper.gif så det blir ingen "bildning" i kväll... cry.gif

Men om allt går som det ska (och inte som det gör smile_rofl.gif ) kommer jag att ta en bild på 13 stycken takstolar med ben!!!

Ha de gott

action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Yes!! yahoo.gif Här kommer en bild på en hög takstolar med ben(visserligen under press pga ihållande strilregn)

Klicka för att visa den bifogade filen

Dagen i dag har varit blöt glare.gif och därmed alla verktyg och grejor. Menmen som den viking.gif man är blev det nåt gjort iaf!! whip.gif

Vid pass 3-draget såg det ut såhär
Klicka för att visa den bifogade filen

Min kära traktor Atos wub.gif var snäll och hjälpte till att hålla i den första takstolen så att vi kunde loda in den i lugn och ro thumbup.gif
Klicka för att visa den bifogade filen

Tyvärr var det för svart ute för att kunna photosmilie.gif när vi var klara sad.gif men jag kan meddela att allt är på plats och hänger ihop.

Återkommer i morron.. (hoppas jag) lam_2.gif

action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Nu ska inte ni tro att det är i morron shockkk!.gif utan det är bara jag som kom på att jag glömt nämna en sak! bonk.gif

I går fick jag tag på kolvvringar till Lilla Frökens kompressor!! happy.gif
Den behagar blåsa ut olja i tryckluftsystemet.. inge bra :angry: men nu ska det förhoppningsvis bli slut på det!!! thumbup.gif

Så, Gonatt Husbussvänner,vars ni än håll hus
action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Men nu är det i morgon fast egentligen idag Error.gif

Bilden under föreställer gårdagens möda sett i dagens soluppgång.

Har fortsatt med taket... och nu är vår buss RÖKT!!! med antimögelröka smile_rofl.gif
ska bli skönt att kunna gå in i bussen utan att hosta och må illa. thumbup.gif

I morgon bär det av söderut på reservdelsjakt! Har tagit med stora reservdelsbössan och hoppas kunna bärga hem en hel drös me goa grejor!!

Nä, nu ska jag öppna paket santa2.gif klatsch_2.gif

Gonatt Vänner, vars ni än är

Klicka för att visa den bifogade filen
Hasse HBV 253
Vilken vacker himmel och vilket fint litet hus det blir till Lilla Fröken, där ska hon nog trivas. Så praktiskt med Atos thumbup.gif

hat_2.gif
Lars och Elisabet HBV 251
@Hasse: När man sitter vid köksbordet och inmundigar frukost med dylikt sceneri utanför köksfönstret blir man lätt benägen att ringa till jobbet och tala om att man inte kommer... wub.gif
Jo, Atos är en klippa i vår familj och det skulle egentligen krävas en egen tråd om honom. Men kort, han kom till oss med ganska allvarliga krämpor i snabbväxeln samt några mindre besvärliga åkommor. Men efter en ordentlig handpåläggning har han tjänat oss väl och kommer att fortsätta med det i framtiden hoppas jag. flowers_2.gif

Men, lite kort ska jag nämna att jag är tillbaka från reservdelsjakten. Tyvärr inga bilder för jag glömde kameran darufklopper.gif

Har dock fått tag på en fjäderstock i gott skick, en trave ryggstöd med RÄTT röd/svartspräckligt tyg,happy.gif en drös med isolatorer till antennen på taket, reglaget till torkaren (som hade "kommit bort" i vår buss)samt en hög med annat "bra att ha" laugh.gif

Hade lite "glatt" större delen av vägen hem då någon däruppe behagade att kasta ner en drös med snö shockkk!.gif och jag chansade på att åka på sommardäcken.... blush.gif

Näe, dags att ta en dusch o kansek tryna en skvätt.. laugh.gif

Jag ska försök ta några bilder i morron när vi lastar ut, promise!! photosmilie.gif

action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Här kommer ett bidrag till "bildning" laugh.gif

Vad kan tänkas gömma sig här? hmm.gif
Klicka för att visa den bifogade filen

Ett par välda sidorutor cool.gif
Klicka för att visa den bifogade filen

Åhå, en fjäderstock till Lilla Fröken wub.gif
Klicka för att visa den bifogade filen

och så en frontlucka till Kamrat Ubbes buss!!
Klicka för att visa den bifogade filen

avslutningsvis, en låda med diverse pryttlar och pinaler, bl.a. det ett reglage till v-tork banana_1.gif
Klicka för att visa den bifogade filen

Det var alles.
Ha de gott
action-smiley-030.gif
Hasse HBV 253
Helt rätt, man ska ha julafton när man känner att det behövs. Många fina delar där cheers.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Jadu Hasse, det var verkligen som julafton happy.gif Vädret var fint, nån minusgrad så att marken inte var lerig, solen sken och det var allmänt gott!! Att sen få gå runt och plocka såna smådelar som behövs till Lilla Fröken (LF) var anbetung.gif

I dag har det hänt lite mer på LFs hus.
Höger sida är så gott som klar. Fick hjälp av god vän och det behövdes när plasten skulle på!! Att hålla reda på närmare 10 kvm plast när det blåser var nästan noway.gif

I morgon hoppas jag att vi hinner färdigt vänstersidan med!!

Klicka för att visa den bifogade filen
Det är lite högt!!

Klicka för att visa den bifogade filen
Kanhända man kan kalla detta "svartjobb"?
Hasse HBV 253
Ser makalöst bra ut thumbs.gif

Hmm,hoppas du och din vän inte byter tjänster med varandra, sånt är väl kriminellt bloedmann.gif

Lars och Elisabet HBV 251
Oh nej!! Inte nåt kriminellt beteende hos oss inte rolleyes.gif
Sånt får andra hållas med!! hmm.gif

Däremot ägnade vi oss åt rejält svartarbete för att bli färdiga med vänster sida!! smile_rofl.gif (blev klara ca 18.30)

Så, härmed meddelas officiellt att taket på Lilla Frökens temporära boning är klart! klatsch.gif

Nu är det "bara" resten kvar... kapa bort lite överflödig plast och installera några fler strävor samt ankra det hela ordentligt.

Tyvärr hann jag inte med att ta några bilder så..... ingen bildning i kväll

action-smiley-030.gif
Hasse HBV 253
Jag målar upp bilderna för mitt inre öga och det ser väldigt gediget och bra ut. construction.gif
Nöjd liten fröken, tillika Husse å Matte kan jag tro yahoo.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Tack o tack hat_2.gif Jodå, vi känner oss nöjda med bygget. Gör ju kommande takarbeten mycket enklare construction.gif

I dag har Moder Jord bestämt sig för att hållfasthetstesta bygget. Det blåser MYCKET HÅRD ostlig vind och hyfsat tätt snöfall. snezinka.gif
Tyvärr hann jag inte "snygga till" vid takfot och gavelspetsar så där hänger lite "överskott" och flaxar i blåsten. Ser dock ingen mening att försöka nåt i kväll.... stegen lär blåsa omkull rolleyes.gif

Så, jag tar en välbehövlig vilokväll och ägnar mig åt att elda för värmen inomhus. lagerfeuer.gif

Hörs o syns
action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Så var det november och den så fint frusna marken med ett litet snötäcke har töat bort dry.gif
I dag har jag en dag hemma på farmen, SOVMORRON thumbup.gif tänkte jag igår kväll! Men tji fick jag baeh.gif det har stormat rejält i natt så jag har legat vaken och lyssnat på plasticen som fladdrat. Så klockan 0800 (ungefär) var jag ute och började fixa med detta. private.gif

Men vilket busväder shockkk!.gif horisontellt regnblandad snö snogubbe.gif och stegen hotade flera gånger att blåsa omkull, men envis som man är... whip.gif

Tog 2 bilder när jag var in och bytte kläder första gången..
syns inte nåt av snön men titta på bild 2 ser ni uppe till höger vimpeln på grannens flaggstång.

Klicka för att visa den bifogade filen

Klicka för att visa den bifogade filen

Ha de gott
action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Jaha, söndag kväll... mellow.gif i morgon dags för grottekvarnen igen... mellow.gif

Trodde att jag skulle hinna börja sätta kapen i sängkammarn längst bak, men inte då baeh.gif
Det var hårdgrotta på går´n för att allt "skrot" som ska va kvar inte ligger ivägen för den kommande snöröjningen.
Till råga behövde en kompis akut hjälp med elsystemet på sin traktor wacko.gif och medans jag var där skulle han kolla vad som läckte kylvatten... de va vattenpumpen sad.gif

Well, jag får väl va nöjd att det är lugnt när snön kommer för att stanna.

action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Tänka sig!! Söndag kväll IGEN!! rolleyes.gif

Äntligen har kofoten fått motion och jag har fått tillfredsställa min förstörelselusta crash_2.gif

Sängarna på höger sida och längst bak är nu endast ett minne blott, samt samlade i en hög med "rester" laugh.gif

Har även flyttstädat ut lämningarna efter forna husbuss-ockupanter maus_3.gif

Tanken är att begränsa mej till denna sektion till att börja med. Ska ner i lastutrymmet och börja med att laga balkarna och byta det golvet. Sen isolera och därefter bygga vårt nya sovrum. construction.gif

OMRÖSTNING:Ska jag "öppna upp" fönstren och sätta solfilm istället? help.gif

De e tur att man är optimist, så här i början glare.gif det lär väl bli lite annat ljud i skällan nån gång i framtiden laugh.gif

Ha de gott
action-smiley-030.gif

Klicka för att visa den bifogade filen

Klicka för att visa den bifogade filen

Klicka för att visa den bifogade filen
Hasse HBV 253
Oj, här händer det grejer shockkk!.gif

Jag är personligen lite känslig för ljus i sovrum (har inga fönster och täcker för takluckan) så jag skulle nog köra med både solfilm/rullgardiner/tjocka gardiner eller kanske något ännu mer radikalt hmm.gif men det där är ju smaksak, det kan ju vara trevligt att ligga i bingen och spana ut över ängsmarkerna eler vad man nu har utanför.

Vad kul att få bygga nytt och fräscht thumbup.gif

Göran HBV 222
CITAT(Lars och Elisabet HBV 251 @ 18 Nov 2012, 21:28 ) *

Ska jag "öppna upp" fönstren och sätta solfilm istället?

Om det ska bli ett sovrum som endast är sovrum (dvs, det ska inte användas som soffgrupp el liknande på dagarna), då skulle jag rekommendera att täcka så mycket som möjligt.
När man är ute på somrarna och ska försöka sova brukar det vara ett elände att få det tillräckligt mörkt!
Jag har två småfönster men funderar på om jag inte kan bygga något mer permanent än mörkläggningsgardinerna som så lätt läcker in lite. Är det bara en liten glipa så vaknar man kl 3 eller 4 på sommarmorgonen av att den stora strålkastaren lyser rakt in...!
Lars och Elisabet HBV 251
Tack för svaren thumbup.gif tar gladeligen emot fler synpunkter!

Vi har i kväll hystat ut vrakdelarna och börjat mäta lite och funderat. K hustru wub.gif har börjat rita på en planlösning och ska klura på hur vi ska vrida och vända på grejorna. idea1_2.gif

Jag har fortsatt att riva "extraväggarna" för att kolla rutorna som är igenbyggda. Har hittills hittat en som läcker ordentligt och minst en till som är misstänkt. Därför blir det "lucköppning" och tätning av dessa, och sedan byta ut allt vattenskadat material. rolleyes.gif

Det är synn att man måste göra en massa annat dry.gif istället för att vara hema och bygga buss.

Nya tag i morron

action-smiley-030.gif
Hasse HBV 253
Usch da, vattenläckor är inte skoj, hoppas du får ordning på det utan att riva runt alltför mycket.

Grymt praktiskt med en hustru som är inredningsarkitekt thumbup.gif Dreamteam action-smiley-035.gif

Bussfolk borde ha en friskrivningsklausul från distraherande arbete och bara uppbära lön, helst en dubbel sådan, så vi kan fokusera på det som är viktigt.

hat_2.gif
Svea HBV77
Ett litet tips till er som bygger om. Innan vi skulle börja bygga vår nya Svea så var vi ute med gamla Svea hela den sommaren och vi klippte ut i pappbitar, i skala, som möblemanget, gjorde en bit som då var bussen. Vi gjorde även en gubbe så man fick se hur det funkade att gå, komma mellan osv. Sen möblerade vi vilt.
Visst är datorn jätte bra, men att sitta vid köksbordet med en pilsner och diskutera, drömma och flytta papperslappar fram och tillbaka det är grejor det thumbup.gif
Det här med ljuset från fönster är ju så himla olika när man ska sova. Som norrlänning är man van vid ljusa nätter på sommaren, huvudsaken är väl att solen inte lyser direkt på en där i bingen.
Lycka till med era byggen. Det är så roligt med fler som kämpar. Själva ska vi sätta sågen i det nybyggda badrummet och installera en tvättmaskin. Det blir spännande laugh.gif

//Sussie
Lars och Elisabet HBV 251
Hasse!! Jag kunde inte sagt det bättre själv!! thumbup.gif Löneslaveriet lägger ju sordin på det kreativa och så förhindrar det ju ett självförverkligande som i dag anses sååååå viktigt! laugh.gif

Sussie!! Papperspusset är en klart underskattad metod!! MEn den funkar alltid thumbup.gif även utan ström party-smiley-029.gif

Fortsatte rivningen men nu på vänster sida. Städade ut resterna av en mycket avliden maus_3.gif samt dess sista boning.

Men nu blir det kväller!
action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
Hej, Elisabet här! type.gif
Passar på att skriva nu när gubben är ute, jag har ju blivit bussänka rolleyes.gif

Gubben umgås med Lilla Fröken igen och inte vet jag vad dom gör hmm.gif det gnekar och bankar och väsnas i största allmänhet crash_2.gif och tigersågen, eller är det motorsågen, i synnerhet!! shockkk!.gif

Tur att grannarna är van laugh.gif

Kanske måste jag ut och spana photosmilie.gif private.gif

hexe.gif

Klicka för att visa den bifogade filen

De va motorsågen shockkk!.gif
RICKARD/ULLRICK HBV74
Snygg bild! Går utmärkt att ha som underlag till "Finn Fem Fel"! baeh.gif
Hasse HBV 253
Oj shockkk!.gif

Gubben din ser mer vild än tam ut Elisabet, förstår om du blir lite orolig för vad han å Lilla Fröken pysslar med hmm.gif

action-smiley-030.gif
Lars och Elisabet HBV 251
@Rickard:
Jag hittar inga fel!! hmm.gif

@Hasse:
Hjälper inte lite våld............. smile_rofl.gif

action-smiley-030.gif Lars
RICKARD/ULLRICK HBV74
1. Hörseskydden från jula lr nåt... 2. Ska brillorna gälla som visir? 3. Svärdet, kör du kast med stor motorsåg? 4. Har du redan gett upp å ska ha ihjäl dig med avgaserna? ( haee.gif ) 5. Och framför allt, man kan väl inte leka motorsågsmassakern med en buss!!!!! angry.gif
smile_rofl.gif
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.