Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Hjälp med ombyggnad
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
*Fredrik C
Hejsan,

Jag är ny medlem här, precis köpt en dubbeldäckare som ska bli husbuss! smile.gif

Jag tänkte göra det mesta själv, men en del saker tror jag det är bättre låta någon med erfarenhet göra (också för att jag inte har tid själv).

Är det någon som vet någon som gärna jobbar med lite ombyggnationer? Jag redan ett par väldefinierade moment som jag gärna hyr någon att göra.

Svara här, eller maila mig på derbus@flamesource.net

Ha det gott!
Fredrik

Klicka för att visa den bifogade filen
Andreas HBV 233
Hej, grattis till inköpet. Vilka moment är det du behöver hjälp med?

Mvh Andreas



CITAT(*Fredrik C @ 4 Jun 2011, 20:11 ) *

Hejsan,

Jag är ny medlem här, precis köpt en dubbeldäckare som ska bli husbuss! smile.gif

Jag tänkte göra det mesta själv, men en del saker tror jag det är bättre låta någon med erfarenhet göra (också för att jag inte har tid själv).

Är det någon som vet någon som gärna jobbar med lite ombyggnationer? Jag redan ett par väldefinierade moment som jag gärna hyr någon att göra.

Svara här, eller maila mig på derbus@flamesource.net

Ha det gott!
Fredrik

Klicka för att visa den bifogade filen

*Fredrik C
Prio 1 är att ta av taket i den bakersta delen på övervåningen. Det ska bli en balkong så småningom. Samtidigt tänkte jag höja golvet på den sektionen.

Om inget annat kanske någon känner någon som känner någon eller likande?

/Fredrik

Klicka för att visa den bifogade filen
*Peter
Hur fortgår planerna? Verkar kul!
*Fredrik C
Jag har inte hunnit så mycket just nu - måste jobba lite också smile.gif

Nästa vecka ska jag försöka hitta någon som kan göra något åt mig...

Jag tänkte jobba heltid med bussen från och med mars 2012. Men tills dess hade jag gärna sett att det kommit en bit på vägen...

Vi får se...

Och som sagt - någon som vet någon som har vinkelslip och svets som bästa vän? Aldrig fel med lite sommarjobb? smile.gif
Tom HBV168
Låter som ett skoj bygge! Jag har en känsla av att jag kommer bli ganska avundsjuk på din balkong! Måste bara få se den när den blivit körbar.

Var bor du någonstans? Kanske lättare att få hjälp med bussen om de vet i vilken ände av landet det är smile.gif
En bilmek eller smed är nog vad du skulle behöva låter det som...

Hoppas du får fart på bygget, låter onekligen intressant!
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.