Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Husbilsdagarna 2010
HBV:s forum > Diverse Skoj > Träffar & evenemang
Tom HBV168
Den 28-30 maj arrangeras en stor husbilsträff på High Chaparall i Småland.
Se mer info här: High Chaparall - Husbilsdagar 28-30 Maj

Jag klipper och klistrar lite från sidan:

Husbilsdagarna är det första eventet i sitt slag i Norden.
Under tre intensiva dagar förvandlas Vilda Västern-staden till ett mecka för dig som älskar husbilslivet och vill träffa likasinnade.
På programmet står bland annat Mexicoafton, liveband och dans, branschutställning och andra spännande aktiviteter. Dessutom är nöjesparken som vanligt fylld av äventyr för hela familjen!

Det finns plats för 1.260 fordon, varav 800 har tillgång till el.

Sista datum för anmälan är 16 maj 2010.

Träffen är öppen för alla, oavsett klubbmedlemskap. Inbjudningar har även skickats till Norska och Danska husbilsklubbar.

Efter att anmälan är gjord på High Chaparalls hemsida så anmäl till mig att ni vill stå tillsammans med övriga HBV på träffen. Träffen räknas som HBV-träff.


För närvarande har jag fått följande anmälningar:

HBV 1
HBV 27
HBV 40
HBV 57
HBV 58
HBV 61
HBV 66
HBV 80
HBV 133
HBV 137
HBV 138
HBV 158
HBV 161
HBV 167
HBV 168
HBV 171
HBV 176
HBV 179
HBV 199
HBV 199 (ØB55)
HBV 205
HBV 215
HBV 222

Totalt 23 bussar...
Börje HBV216
Jo, husbilsdagarna kan säkert erbjuda både umgänge, underhållning och tidsfördriv som bör passa de flesta smaker…

Campingchefen har väl också iordningställt några speciellt anpassade platser för bussar upp till 15m alldeles intill badsjön…

Jag själv vågar inte boka ännu. Min fru Brigitte, Bröllopsfotograf, har ju ett djäkla tryck på sig under försommarens helger så vi måste avvakta och se hur
bröllopsbokningarna hamnar. Man kan ju hoppas att ett brudpar gifter sig på High Chaparral under de här dagarna och vill ha henne som fotograf!

Vi får se – kanske jag och Pärsson (vår hund) kan smita ifrån och ansluta själva om Brigitte inte behöver mig som ”trunkbärare” den här helgen.

"En som har hoppet kvar" sad.gif
Börje
HBV216




Håkan HBV 179
blomma.gif ska kolla hur många som ska med i bussen så ja ska boka snart

ha de gott alla toast.gif
Tom HBV168
Japp, High Chaparall har tagit sitt förnuft tillfånga och tar inte längre dubbel avgift. Se mitt inlägg angående detta i denna tråd: http://www.husbussensvanner.net/forum/inde...post&p=7634

Alla, oavsett om man är med i en klubb eller inte är för övrigt välkomna under den helgen och alla betalar samma avgift.

Lars HBV 205
Klart vi ska ditt, bokad o klart
Glöm nu inte bössan (har hört att det finns cowboys där) 033102smoke_1_prv.gif cowboy.gif
Tom HBV168
Kul att fler bussvänner hänger på, blir kanske lite ensamt bland alla "köpebilar" annars smile.gif

Lars, angående bössan; Enligt en skylt som HBV158 brukar ha i rutan så är den bussen "protected by Smith&Wesson".
Vi har ju en "sån där farlig kamphund" (Rottweiler) i vår buss som du ju träffat ett par gånger, fast å andra sidan har hon inte slickat ihjäl någon ännu...
Kommer nog aldrig att glömma när er dotter resolut öppnade gapet på vår Tilde när hon slickat i sig ett muffinspapper, hon tryckte in halva armen (nåja, nästan) i gapet och sa bara kort och gott; -Det där kan du inte äta!!! Snacka om att vara van vid hund, skönt att se. smile.gif

Jag tror att det kommer bli otroligt mycket folk, skall bli roligt!
Tor HBV 161
Hei
Har meldt oss på. thumbup.gif

Bente og Tor
Håkan HBV 179
bössan vet ja ej men
en o annan hatt kommer kanske på toast.gif party-smiley-029.gif party_2.gif ...
nja ja mena cowboyhatt så klart.. baeh.gif
ha de gott alla
Tom HBV168
Jag har kontakt med en av arrangörerna ("upphovsmannen") för Husbilsdagarna. Han frågade mig om jag för HBV´s räkning kan tänka mig att meddela hur många från HBV som kommer på träffen. Han skulle i möjligaste mån försöka ordna så att "vi stora" får stå ihop och det kan väl vara trevligt?!

Är du intresserad av att stå ihop med oss övriga bussar så sänd mig ett mail eller PM så upprättar jag en liten lista o skickar över till honom.

OBS, själva anmälan sker inte till mig utan det görs på länken i mitt första inlägg i denna tråden och när anmälan sedan är gjord så kontakta mig.

Tommy HBV 1
Ja då var beslutet tagit.
Vi har också anmält oss till High chaparall.
Men jag kan inte förstå hur dom kan göra en anmälningsblankett på nätet som inte kan skickas via e-post. Antingen är jag hel korkad eller så har dom inte tängt till ordentligt. Jag fick skriva ut den och gynna postverket med ett frimärke.

Så Tom lägg till oss i planeringen för uppställningen.
Och ni andra som inte annmält er häng på så latchar vi Coboys tillsammans nere i dom djupa skogarna i Smäland
Tom HBV168
Tommy, var det linedancen som du lockade Maggan med?

Kul att vi börjar bli några stycken nu från HBV (strax uppe i tvåsiffrigt). Det är ju några månader tills det är dags och redan är ändå så många anmälda! Är övertygad om att det kommer strömma till massvis på "sluttampen"...

Igår, den 31/1 såg det ut så här totalt:

Anmälda fordon: 315
Antal vuxna: 643
Antal barn: 27

Beträffande anmälningsblanketten så måste jag hålla med Tommy. Jag tog mig friheten att göra om den till Wordformat (bifogat) som man kan fylla i, spara och sedan bifoga i ett mail till Leif i HBK.
Ni får inte glömma att anmäla till mig också om du vill stå tillsammans med oss övriga i HBV! (denna träff räknas som HBV-träff).

Förenklad, "bifogningsbar" Anmälningsblankett: Klicka för att visa den bifogade filen

Info om träffen: Husbilsdagarna 28-30 maj 2010 High Chaparall

Håkan HBV 179
thumbup.gif detta ska bli najs att komma ditt
vi får väl höras när de närmar sig
om vi kanske kan köra tillsammans
från skåne blekinge, bla

action-smiley-030.gif ha de gott
Mats HBV 158
Hej,
Kan väl va ett bra förslag att åka ihop från Skåne.
Vi 158 o 168 har tänkt att ta ledigt på fredagen o åka upp torsdag kväll, stanna på parkeringen o åka in på campingen på fredag middag, vi samlar gärna upp er efter vägen.
Känns som helgen blir lite längre om man kommer iväg torsdagen.
Tom HBV168
Ja det hade ju varit trevligt att åka i karavan upp! Kanske några fler som vill hänga på utmed vägen upp?

I mitt första inlägg i denna tråd listar jag de HBV:are som för närvarande är anmälda till mig, om någon har invändningar om detta förfarande så kontakta mig så gör jag listan "offline" igen...
Lars HBV 205
Men jag kan inte förstå hur dom kan göra en anmälningsblankett på nätet som inte kan skickas via e-post. Antingen är jag hel korkad eller så har dom inte tängt till ordentligt. Jag fick skriva ut den och gynna postverket med ett frimärke.


Aldrig fel att gynna posten. finger.gif
Tom HBV168
Nu är det 11 anmälda från HBV, se första inlägget i denna tråd för lista....
Håkan HBV 179
action-smiley-030.gif bompar tråden lite
tom har de tilkommit några fler

cheers.gif
Tom HBV168
Ja, om du tittar i mitt första inlägg i denna tråd så redigerar jag den varje gång jag får en anmälan. Vi är för närvarande 12 st från HBV - långt över mina förväntningar i alla fall smile.gif
Den 14/2 var det totalt 330 fordon anmälda till träffen. Der ju bra ut med tanke på att det är över 3 månader kvar till träffen smile.gif
Frank HBV61
Nu är det gjort ! thumbup.gif
Anmälan gick iväg idag! 033102smoke_1_prv.gif
Ska bli kul å träffas! lagerfeuer.gif

Bara besiktningen kvar. . . . . . devil_5.gif


Hadegott i tövädret!!

Tom HBV168
Japp, har lagt till dig i listan först i denna tråd: http://www.husbussensvanner.net/forum/inde...st=0#entry11996

Då är vi alltså 13 husbussar nu då och det är tre månader kvar tills träffen går av stapeln - finns väl risk att vi blir några bussar till?!
Skall bli riktigt roligt!
Håkan HBV 179
jepp jepp snön börjar töa här
riktigt kul nu hehe laugh.gif
var o skotta väck de mesta på taket
de var många kilon som låg där ohmy.gif
snart kommer värmen hopas ja blomma.gif
Tom HBV168
Senaste tillägget på listan (http://www.husbussensvanner.net/forum/inde...st=0#entry11996) idag är HBV 80.

Nu är vi uppe i 14 bussar från HBV och lite drygt en månads anmälningstid kvar - ballt smile.gif

Någon fler som funderar på att hänga på men som ännu inte bestämt sig helt?

Tom HBV168
19 anmälda bussar från HBV per dagens datum... (se lista i mitt första inlägg i denna tråd)

Så här ser det ut just nu beträffande anmälningar totalt för Husbilsträffen:
  • Antal fordon 412
  • Antal vuxna 857
  • Antal barn 50
Bertil HBV30
Hej Tom!
Du skrev i senaste inlägget:
"Så här ser det ut just nu beträffande anmälningar totalt för Husbilsträffen". Eftersom du skrev med stor bokstav så syftar du på www.husbilstraffen.se .... Nu kanske folk tror att jag och Lasse står bakom denna träff! Tack för draghjälpen och gratis reklam! Men går träffen åt skogen så skyller vi genast ifrån oss.
mvh Bertil action-smiley-030.gif
Tom HBV168
Hehe, Husbilsdagarna 2010 menade jag ju givetvis....

För övrigt är vi nu totalt 21 bussar som ni ser i mitt första inlägg i denna tråd.
Tom HBV168
Det börjar dra ihop sig, bara 2 veckor kvar till Husbilsdagarna 2010 på HC...

Observera att sista dag för anmälan är imorgon den 16/5 !!!

Ser fram emot att träffa alla glada smile.gif
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.