Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Gasol och ventilationsfrågor
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
Carl-Albin HBV72
om ni har bekymmer eller frågor om gasol ovh ventilation så kan ni ringa Lars han är en av de som har skrivit reglerna för vad som gäller .
Ni kan nå honom på tetefon vardagar på på 0859008338

Har ni fått ett "konstigt beslut "SBP Rörande besiktning som efter er tolkning av förordningen ska vara rätt så vill han gärna veta om det
Tom HBV168
Han är inte så lätt att få tag i vår käre Lars... Jag har försökt 3-4 gånger, men det har varit möten osv...
Tänkte jag skulle fråga honom hur han ser på lastutrymme respektive godsutrymme, och hur stora de får vara - speciellt i förhållande till resten av bussen...

Mitt godsutrymme är numera efter ombyggnad 125cm högt, 201cm långt och 230cm brett. Säng har jag byggt ovanpå, det gick tidigare från golv till tak.
Jag skall som sagt regga om den från LB till PB2.

Tom HBV168
Hopps... det var tydligen inte samma Lars vi menade... Denna Lars jobbar ju uppenbarligen hos SBP.

Fast faktum kvarstår dock att "min" Lars på VV är svår att få tag på... Hade tänkt att fråga ovanstående angående last/godsutrymmet.

Någon av er som lyckats regga om till PB2 med större last/godsutrymme än det jag nämner ovan? När jag snackade med SBP så tyckte han att lastutrymmet lät lite långt/djupt. Höjd och bredd hade han inget att invända på...
Har funderingar på att sätta in en mellanvägg och på så vis göra om det till två mindre godsutrymmen. Last/godsutrymmet är i vårt fall längst bak i bussen och jag har byggt en dubbelsäng ovanför så det går inte från golv till tak.

Enligt ett papper jag fick av SBP så har jag tagit fasta på följande: "få plats med några vanliga cyklar". Verkar vara en känslig punkt att det INTE skall röra sig om ett lastutrymme, för då skall det reggas som lastbil - däremot verkar det gå bra om det kallas godsutrymme. haee.gif



Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.