Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: Reflektorer
HBV:s forum > Husbussar > Bygga & renovera
*frazze
Hej.
Nån som vet om man kan renovera sina gamla reflektorer som är allt annat än nya? Kan inte tänka mig att det går att hitta fräscha som passar på skroten. Nya reflektorer i bilar är ju gjorda av plast och målade med cromefärg, borde gå att putsa upp dom gamla och spraya på crome. Nån som vet?

/Pierre
RICKARD/ULLRICK HBV74
Vad är det för reflektorer? Runda? Diameter?
Ofta kan man hitta nåt som går att använda som är till nåt annat....
JohnyoAnnSofie HBV120
Jag fick ombes på en gammal MB compakt som hade för dåliga reflektorer Köpte då vanliga 7 tums insatser slipade bort fästöronen utanpå insatsen klippte av orginalinsatserna så bara en krans blev kvar limmade sedan fast dom nya inuti med araldit
lade i ugnen över natten 90-100 grader knackade sedan glaset med hammare ( Mercan har ju lyktglas framför ) fick beröm för perfekt ljus på besiktningen.
Lycka till

Mvh Johny
*frazze
Jag har en gammal Volvo med runda lyktor. Huvudstrålkastaren är ca 7 tum och dimljusen 5,5".
Var köpte du insatserna? Kanske Biltema har såna?

/Pierre
JohnyoAnnSofie HBV120
Köpte dom på macken men förmodligen är dom billigast på biltema
just 7 tums insatsen är ju orginal på gamla volvo, golf, mfl
Dom mindre borde kunna passa från bmw eller nån med dubbelinsatser

Lycka till

Mvh Johny
Carl-Albin HBV72
Det var 7 tummare på 140 0ch lite större på 164 troratt det var 7 och en 1/4 på dem så kola på gamla 140-240 så kanskedu kan finna nya lysen
De små kallas för amerikalyktoroch går nog att finna om du söker på toyota eller liknande bilarde har 4"tummare
Peeter HBV63
Har precis bytt på min Scania buss från -76 och mina insatser var 7 " (178mm)

Letade runt ett tag och fick tag på Marchal insatser med rätt infästning och allt.

Tittar du på Huzells.se och tanka hem katalogen så kan du leta efter en artikel som heter
454-082438 H4 170 mm med Park.lyse
454-082440 H4 170 mm utan Park.lyse
finns i katalogen ppå sid 151.

Dom kallar dessa 7" insatserna för 170mm fast dom inte är 170mm om du undrar...

Tror nog att deras insatser som dom kallar 136 mm kan vara 5,5"

Så du borde nog hitta de hos dom.

// Peeter Hbv63 thumbup.gif
*frazze
Va bra!
Tack för tipsen.

/Pierre
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.