Hjälp - Sök - Medlemmar - Kalender
Full version: El schema ??
HBV:s forum > Husbussar > El, VA & AV
*Tommy H
Hej på er.
Finns det någon som har ett el schema till en Scania Vabis CF6661 -63.
Det jag är ute efter är egentligen var alla säkringar går. Har beskrivning på säkring 1- 13.
Hoppas på hjälp. action-smiley-030.gif
Tommy HBV 1
Hej Tommy.
Har du inte kvar uppmärkningen i luckan? Jag har annars uppgifter på vart dom går. även ett kopplingschema tror jag fins.
Jag har själv 2st CF thumbup.gif
Hör av dig på mail om du vill.
(är det du som sökt medlemskap)

Tommy HBV 1
*Tommy H
Hallå Tommy
Tack för snabbt svar.
Jag har bara beskrivningen upp till säkring 13. Hittade ett gammalt papper som det mesta var bortflagat på. så det gav inte så mycket. Ett elschema skulle inte sitta fel.
Jo det är jag som har sökt medlemskap. Verkar var en samling i mitt like.
Hur får jag tag på din mail? det verkar inte som man får någon återkopling till mail via forumet. hmm.gif
Ewa HBV11
Klicka på Card så kommer alla uppgifterna upp.
Därifrån kan du sen skicka mail
*Roland
Hej hopp! action-smiley-030.gif

Hur gick det med elschemat?

Det var ett tag sedan, men jag har elschema till CF7661 vet inte skillnaden. Jag ritade av detta en gång i tiden och har det på *.DRW fil som nog kan konverteras.

Roland

*Linus Oleander
Om ni ringer och snackar med Scania så kan dom säkert fixa fram allt om era bussar. Jag pratade själv med dom i februari och vidare befordrade all information jag hade om bussen (vilket var ett mail från vägverket), i juni så fick jag hem ett 16kg tungt paket, utan avsändare...

De visade sig vara drygt 6000 sidor (7 pärmar) verkstadsmanual till våran buss. Så nu har vi allt vi kan tänka oss, allt från el scheman till hur man smidigast lägger nytt golv.

Lycka till!
RICKARD/ULLRICK HBV74
GRATULERAR!!! thumbup.gif
Det här är en "lo-fi" version av vårt huvudinnehåll. För att visa den fulla verswion med mer information, formattering och bilder, var god klicka här.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.