![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Peeter HBV63 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 174 Registrerad: 3-December 04 Från: Märsta Medlemsnummer: 13 ![]() |
Hej alla glada
Håller på att byta ut lite gamla ärgade och svarta kablar i bussen Har backat kablarna från batterierna via huvudströmbrytaren till startmotor och generator. Kopplingen som var är följande : Batterier -> Huvudströmbrytare -> Startmotor -> Generator Det jag undrar över är om det är någon speciell anledning till att man kopplar generatorn på startmotorn på detta vis..... det enda jag kan komma på är att det sparar några meter kabel. ???? Vore det inte bättre att koppla på detta vis ? Batterier ->Huvudströmbrytare ->Startmotor (ström UT från batterierna) Generator -> Batterier (ström IN mot batterierna) // Peeter Hbv63 -------------------- Tidigare misslyckanden är vägvisare till kommande framgångar.
|
Peeter HBV63 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 174 Registrerad: 3-December 04 Från: Märsta Medlemsnummer: 13 ![]() |
Hittade varför det var kopplat som det var .....
Hade "tappat" en liten kabel när jag höll på att följa alla kablar På generatorn så satt strömmatningen till Tändningsnyckeln och allt . Problemet löst..... Det blev kopplat enligt följande... Batterier -> huvudströmbrytare -> varsin kabel till startmotor och generator // Peeter -------------------- Tidigare misslyckanden är vägvisare till kommande framgångar.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 29th June 2025 - 21:25 |
Designed from: ![]() |