![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
*Tommi |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 191 Registrerad: 24-August 05 Från: Stockholm Medlemsnummer: 54 ![]() |
Var hälsad bröder.
Jag har kommit över en bit rostfri syrafast tub diametern är samma som min våttank så nu undrar jag om det finns några krav på tryckluftstankarna eller kan man köpa ett par gavlar och svetsa en i rostfritt. Självklart med fyllnadsgas och av en "TIG Kille" från vår läkemedels industri. Finns det någon tryckkärlsnor som man måste följa? om ja vilken? Tommi ![]() -------------------- Skype:callto://shukokai-100
|
*Dennis o Helena |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 97 Registrerad: 5-June 06 Medlemsnummer: 90 ![]() |
Vi tillverkar lite tryckkärl på jobbet och de provtrycker vi i dubbelt så högt tryck som det kommer att vara i dem vid användning. Och om det duger åt ABB så duger det nog åt sbp också, inte för att jag tror att de lägger sig i. De antar nog bara att tankar och liknande är godkända. Men för din egen säkerhet kan det ju vara bra att provtrycka iaf.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 22nd September 2025 - 15:13 |
Designed from: ![]() |