![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Hej på er...
Jag skulle behöva tips om hur man på ett snabbt och smidigt sätt plockar ur dubbar ur vinterdäck... Nån som har erfarenhet? Jag funderade på skruvmejsel men insåg att man väl får skavsår i handflatan så man inte kan köra buss på halva sommaren... ![]() ![]() |
Marius |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hei.
Jeg gjorde dette på seks dekk i fjor vår. Det gikk veldig fint med skrutrekker og brukte ca. 2 timer. Lykke til ![]() Mvh Marius |
Carl-Albin HBV72 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 301 Registrerad: 22-March 05 Från: Dalby utanför Uppsala Medlemsnummer: 30 ![]() |
Ullrick tänk på att egenskaperna ändras pådäcken efter temperaturen på vägytan . Harsjölv råkat ut för snikna åkare och nära nog kört av vägen på hösten under dagtid uppe i lappmarkerna Norr om ärnafjäll (strax norr om Uppsala) Tänk på att ett däck blir varmt även om det är kallt när man kör och det inverkar även på friktionen . Tänk varm glass på is . Detsamma gäller även under sommaren.
|
*George |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 316 Registrerad: 21-November 04 Från: Göteborg Medlemsnummer: 6 ![]() |
Det funkar utmärkt med hovtång - har själv dragit ut när jag fastnade i tyska tullen. Lite jobbigt men det går.
![]() hejs/GB |
Carl-Albin HBV72 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 301 Registrerad: 22-March 05 Från: Dalby utanför Uppsala Medlemsnummer: 30 ![]() |
Radio mejsel av god kavalitet och den lite större skaftet plus att man har vantar och även skyddsglasögon då dubben kan sprätta iväg med redig kraft.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 21st August 2025 - 05:30 |
Designed from: ![]() |