Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

2 Sidor V < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> OBS! NyÃ¥rsfirande?
Torleif HBV87
inlägg 7 Dec 2005, 00:56
Inlägg #16

Gold Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 5-September 05
Medlemsnummer: 58

Bjästa, det är nästan mammas gata för mig. Jag är född på andra sidan Spjutesliden. Byn heter Järvvik och ligger bara en bit in efter vägen mot Köpmnaholmen från E4 vid Näske Krog. Många tror att det är en havsvik man ser där, eftersom Näske ligger vid havet. Men det man ser är Skulesjön och Näske ligger 5 km närmare Köpmanholmen. Byn där Näske Krog ligger heter Norum. Hängde ni med? doh.gif
Det skulle således vara roligt att åka till Bjästabacken, men bussen står väl inbaxad i Lennarts garage för vintern, så min buss är inte aktuell. Men jag får kolla intresset bland de andra HBV-arna i Åsele. Vi är ju rätt många nu, så jag tror nog att det borde gå att få fram en buss om det finns intresserade.

Torleif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Charsten HBV 21
inlägg 7 Dec 2005, 10:19
Inlägg #17

Gold Member

Registrerad: 24-November 04
Medlemsnummer: 9

Hörrudu Torleif det heter väl Spjuteslia om man är från Skule tongue.gif min farfar var från Skule han hade den stora gården där det numera är en ridskola och sedan byggde han den gula tegelkåken nere vid bron där mina föräldrar sedan bodde.

Kolla vilka som är intresserad och återkom sedan så skall vi kolla hur det är med platser och stugor. party-smiley-029.gif

--------------------
Mercedesåkare
+Quote Post
Svea HBV77
inlägg 9 Dec 2005, 11:35
Inlägg #18

Gold Member

Registrerad: 1-June 05
Medlemsnummer: 43

Nu har vi tagit beslut i frågan om nyår. Vi kommer inte att hänga på till Bjästa sad.gif
Barnen har fått säga sitt och det föll inte dem på läppen.
Hoppas det blir ett bra gäng ändå utan vår medverkan. party-smiley-029.gif

//Sussie
+Quote Post
Torleif HBV87
inlägg 9 Dec 2005, 21:50
Inlägg #19

Gold Member

Registrerad: 5-September 05
Medlemsnummer: 58

Alldeles riktigt. Det är nog ingen från området som uttalar det som jag stavar det så det blir Spjuteslia. xmas-smiley-006.gif
Kul att vi har föräldrahemmen så nära. Ett av mina uppdrag som barn var att cykla till Konsum i Skule och handla, fast vi sa ju Skulnäs.
Det fanns t.o.m två affärer där på den tiden, så det har ju förändrats en hel del.
Jag har pratat med några om Nyår, men intresset verkar svalt. Det är ju lite nära inpå, så de flesta har redan bestämt vad man skall göra till Nyår. toast.gif

Ha det så trevligt om det blir ett bussgäng i Bjästa.

Torleif

+Quote Post

2 Sidor V < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 12th July 2025 - 11:06
Designed from: InfinityStyles.com