Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
| HÃ¥kan HBV68 |
6 Sep 2005, 19:55
|
|
Oregistrerad |
Nån mer som ska till Mantorp och finalen i STCC nästa helg 17-18/9 ?
Jag har då tänkt mig dit om det går som det ska STCC ! |
| HÃ¥kan HBV68 |
17 Sep 2005, 09:06
|
|
Oregistrerad |
.........och hur bra gick det då ?
Däckexplosion utanför Örebro på vänster ytter som bl a resulterade i en innerskärm som såg ut som en hopvikt bilkarta. Och vad den hopvikta innerskärmen och den lösa slitbanan gjorde med resten av hjulhuset vill jag inte tänka på just nu Tog en liten paus ett par mil tidigare och konstaterade bl a att vilken tur att däcken är så fina på bussen.... Men ska det jävlas så ska det Som pricken över I så satt några av mutter-djä**larna fast så jag blev tvungen att ringa bärgaren = 1000 spänn i självrisk Nä, nån STCC-final blev det inte, "linkade" hem på en halvtaskig reserv i stället, humöret var och är liksom inte på topp ( för att inte tala om vad ekonomin tycker om sånt här |
| RICKARD/ULLRICK HBV74 |
17 Sep 2005, 16:07
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
Beklagar HÃ¥kan!
Du skulle nog inte ha skrivit : "Jag hade då tänkt mig dit om det går som det ska!" Hoppas det går bättre med att rikta plåt och vad du nu mer har att göra....! Vinterpysslet verkar i alla fall vara ordnat, om man ska se nåt positivt i det hela... |
| HÃ¥kan HBV68 |
17 Sep 2005, 20:14
|
|
Oregistrerad |
Mmmm, och så får man ju vara glad att det gick bra för dom bakomvarande när däckslamsor, plåtbitar och diverse prylar flög genom luften
Misstänker dock att åtminstone ett par bilister fick byta kallingar när dom kom hem Onekligen nåt att tänka på när och om man ska t ex svetsa rost under skärmarna; att verkligen försöka få till en hållbar konstruktion som sitter kvar om ett däck exploderar och resterna börjar vispa runt. Min f.d. innerskärm var av ca 3 mm aluminium fastsatt med bl a grova platt- och vinkeljärn och M8 bultar med stora karosseri brickor, men vad hjälpte det när däckrestena väl fick tag i kanten på den... |
| RICKARD/ULLRICK HBV74 |
17 Sep 2005, 20:31
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
Jag kan rekommendera 8 mm hardoxplåt (sånt dom gör bergflak till lastbilar av) och M 16 bult i kvalite 10.12....
Problemet är väl att hela bussen far åt he-vete och innerskärmarna håller om det blir nån mer däckexplosion.... Träffade en kille i Norrköping som råkat ut för en däckexplosion på hö fram i 80-90 km på sin högbyggda buss.... då vill man inte åka med.... |
![]() ![]() |
| Lo-Fi version | Tid: 21st December 2025 - 20:00 |
| Designed from: |