![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Rolf & Eva HBV76 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 155 Registrerad: 27-April 05 Medlemsnummer: 40 ![]() |
Hallå Har börjat piffa upp bussen inför sommaren, och konstaterade att växelspaksdamasken är helt slut. Kollade med Scaniamuseet, de har inga, men de tipsade om Swecon, en viss åkermangrävare har samma damask. Swecon kunde tyvärr inte hjälpa mig då jag inte visste exakt vilken åkerman som avsågs. Någon på forumet som har något tips? Hälsningar Roffe -------------------- |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
KAn det vara de gamla H12orna med långa spakarna?
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
*Daniel |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 36 Registrerad: 29-October 12 Medlemsnummer: 2302 ![]() |
Enda tipset jag har är att kolla gamla stående bussar du kommer förbi. Jag har själv letat på internet och i affärer men inte sett något.
Däremot har jag sett många på gamla stående bussar, de har ju oftast det chassit, scania B- Frågan e ju bara om nån vill sälja.... ![]() Annars Tradera , där kan de dyka upp ! |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Om ni menar den som sitter längst ner på växelspaken som tätar mot golvet så sydde jag en ny själv, i skinn. Funkar finfint
![]() //Sussie |
Tommy HBV 1 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Hej.
En lösärm till en täckjacka funkar fint. även lite ljudisolering ingår. Tommy HBV 1 |
Rolf & Eva HBV76 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 155 Registrerad: 27-April 05 Medlemsnummer: 40 ![]() |
Jag tackar för tipsen. En skinnjacka med löstagbara ärmar inhandlad på vår bröllopsresa 1991 till Cypern fick släppa till en ärm. Då finns alltså en ärm kvar när denna blir utsliten.
/R ![]() -------------------- |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Snyggt!!
![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Kenneth HBV 273 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 167 Registrerad: 16-October 12 Medlemsnummer: 2296 ![]() |
Snyggt!! ![]() En fråga, ![]() ![]() -------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
Rolf & Eva HBV76 |
![]()
|
Tack, ja jag tycker de lyfter utseendet lite, även om det är långt ifrån original.
Jag köpte dem på Swedol i Järfälla, även mutterskydden till framhjulen. /Roffe -------------------- |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 14th May 2025 - 00:21 |
Designed from: ![]() |