Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

Reply to this topicStart new topic
> AD-blue, ta bort
Ola HBV 286
inlägg 29 May 2013, 08:11
Inlägg #1

Advanced Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 11-April 13
Medlemsnummer: 3060

Hej på er.

Är det någon som har kunskap om AD-blue tillsats? Den buss som vi skaffade har en eftermonterad AD-blue tillsats som jag tror att den inte är som den skall. Funderade på att ta bort den för att slippa problem i framtiden.
Nästa problem är att motorn varvar inte ut fullständigt och det hänger säkert ihop med att det är något knas med det. Det är Urea i tanken så det är inte det som felar.
Min fråga är om de som har eftermonterat tillsatsen har bytt någon box i styrsystemet och jag måste ha en original box att sätta dit?

Jag har kollat i alla dokument hos myndigheterna och det står ingen stans i papperna att det är AD-blue så det bör inte bli något problem med att ta väck det.

Bussen har gått i Skåne trafiken och de beslutade om att de skulle bli miljövänligare och monterade tillsatser på äldre bussar. Hörde rykte om att det funkade inte något vidare och en ganska hög prislapp för projektet. Sen verkar det som om att det har suttit en Webasto men den har de tagit bort för att göra plats för AD-blue grejerna, mycket ledsamt cry.gif .

Är det någon som har information så uppskattas det väldigt, en god bit mat och lämplig dryck utlovas drink.gif .

Mvh: Ola

--------------------
Jag gjorde inte fel, jag kom på ett sätt som inte fungerade.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 27th October 2025 - 21:53
Designed from: InfinityStyles.com