Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
| Stefan HBV 275 |
24 Apr 2013, 17:50
|
|
Oregistrerad |
Hej,
Hade min buss på service idag på Volvo och till min förfäran så upptäckte dom ett läckage mellan topp/block på den andra cylindern bakifrån sett. Det är ett väldigt litet läckage och servicekillen sa att det inte var några problem att köra med den bara man hade koll på vätska nivån. Någon som har bra tips på var man fixar ett sådant här problem till en rimlig peng i Malmö / Lund regionen? Var man får tag på ny topp och topp packning? Alla förslag och åsikter mottages tacksamt Mvh Stefan |
| Jan HBV 283 |
24 Apr 2013, 19:45
|
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 213 Registrerad: 4-December 10 Från: Trosa Medlemsnummer: 1614 |
Hej, Hade min buss på service idag på Volvo och till min förfäran så upptäckte dom ett läckage mellan topp/block på den andra cylindern bakifrån sett. Det är ett väldigt litet läckage och servicekillen sa att det inte var några problem att köra med den bara man hade koll på vätska nivån. Någon som har bra tips på var man fixar ett sådant här problem till en rimlig peng i Malmö / Lund regionen? Var man får tag på ny topp och topp packning? Alla förslag och åsikter mottages tacksamt Mvh Stefan Packning vet jag inte men en topp kanske finns på busskroten i Hölö eller Rogers beg lastbilsdelar. |
| Oskarsson HBV 269 |
25 Apr 2013, 23:06
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 25 Registrerad: 7-June 12 Medlemsnummer: 2248 |
Borde väl gå att plana toppen om den är dålig men förmodlingen räcker det med att byta packning.
//Marcus |
![]() ![]() |
| Lo-Fi version | Tid: 30th October 2025 - 08:53 |
| Designed from: |