![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Bertil HBV30 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej!
Tänkte informera om det jag fått från EcoPar. mvh Berra Försök alltid att ha så ren ecoPar som möjligt i tanken, typ över 96 %. Så att bara någon / några liter dieselolja blandas med EcoPar, då du tankar 100 liter EcoPar. Då är det glasklart för polisen och vid provtagning + analys av vad du har i tanken, att du kör på ett alternativt drivmedel, INTE vanlig dieselolja. och då får du köra in ett gammalt fordon i miljözon. Ett sätt att åstadkomma ren EcoPar i tanken, är att köra upp det som är i tanken, så bilen nästan går "torrt", och sedan tanka i några liter EcoPar från en reservdunk. Sedan kör man några mil till, och därefter tankar man EcoPar igen. Då blir det väldigt ren EcoPar i tanken, om man tankar mycket EcoPar 2:a gången. Med vänlig hälsning, Andreas Eklund på EcoPar. |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Bra info!!
Ecopar har jag sstött på tidigare, gjorde ett litet projekt om alternativa bränslen. Undras vem som säljer deras grejor här i norra Jämtland?!?! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Bertil HBV30 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej!
Du behöver EcoPar när du ska in i samhällen längre söderut så det är nog inget stort problem. Ska du till Fjollträsk kan du tanka i Uppsala. Det finns fler ställen längre söderut. Enda bekymret är att uppnå tillräckligt hög koncentration av EcoPar i bränslet. mvh Berra ![]() |
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
Man undrar vad detta mirakel kan kosta?
Börje HBV216 |
Bertil HBV30 |
![]()
|
Hej!
I ett brev från leverantören stod det: "Alla Bussresearrangörer, som hämtar och lämnar passagerare i storstad, i miljözon, och i överigt kör utanför miljözon; Varför ska ni behöva köpa en ny coach för 5 miljoner kr, när ni istället kan tanka EcoPar, som kostar några hundra kr mer per tankning?" När jag kollat närmare återkommer jag om pris. mvh Berra |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Lysande! Ska bli intressant!
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Bertil HBV30 |
![]()
|
Hej!
Svar inkommit så nu söker jag bara svar på literpriset. mvh Berra ![]() De flesta fordon drar t.o.m. mindre bränsle, då de tankas med EcoPar. Ofta drar de 3 till 5 % mindre drivmedel per mil. Andra fordon får mer motoreffekt, och blir starkare / piggare. Syntetiska paraffiniska drivmedel är bättre för en dieselmotor än vanlig, råoljebaserad dieselolja. Förutom att avgaserna blir mycket renare och mycket mindre irriterande i ögon, näsa, svalg och lungor. Med vänlig hälsning, och GOD JUL ! Andreas Eklund EcoPar AB |
TomasHBV85 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 168 Registrerad: 30-August 05 Medlemsnummer: 57 ![]() |
![]() mvh tomas och kristina |
![]()
|
|
TomasHBV85 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 168 Registrerad: 30-August 05 Medlemsnummer: 57 ![]() |
![]() vi har testa många sorter disel på arbetet vi är tveksamma på ecopar och sen finns den inte överallt så det blir ju mycket dyrare om man ska leta efter pumpen mvh tomas |
Bertil HBV30 |
![]()
|
Vanlig dieselolja innehåller RME (raps-metyl-ester)
som är bra mat till bakterier och svampar. Då får man gegga i tanken och igensata filter. EcoPar innehåller ingen RME. Och ingen fukt. Det blir inga mikroorganismer och därmed inget klägg. "paraffinering" i dieselolja med dåliga köldegenskaper har INGENTING med det syntetiska drivmedlet EcoPar att göra. EcoPar är lättflytande ner till ca minus 35 grader C. Mvh / Andreas Eklund på EcoPar AB. |
TomasHBV85 |
![]()
|
tack bertil det var ett bra svar det var det jag undrade över nu ska vi söka efter ecopark disel
tack igen mvh tomas |
![]()
|
Hmmm, jag undrar om dom har kvar teststället utanför Sollefteå!?! Måste nog kolla det!
|
Benny HBV 249 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
Hej! Svar inkommit så nu söker jag bara svar på literpriset. mvh Berra :vink De flesta fordon drar t.o.m. mindre bränsle, då de tankas med EcoPar. Ofta drar de 3 till 5 % mindre drivmedel per mil. Andra fordon får mer motoreffekt, och blir starkare / piggare. Syntetiska paraffiniska drivmedel är bättre för en dieselmotor än vanlig, råoljebaserad dieselolja. Förutom att avgaserna blir mycket renare och mycket mindre irriterande i ögon, näsa, svalg och lungor. Med vänlig hälsning, och GOD JUL ! Andreas Eklund EcoPar AB Då du undertecknar dina inlägg me |
Bertil HBV30 |
![]()
|
@Benny
"undertecknar dina inlägg me" vaddå? mvh Berra ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 16th May 2025 - 19:27 |
Designed from: ![]() |