Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

Reply to this topicStart new topic
> Elmia, Plastparty
Tommy HBV 1
inlägg 10 Sep 2010, 14:41
Inlägg #1

Gold Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 21-November 04
Från: Karlstad (Skutberget)
Medlemsnummer: 3

Hej på er.
Sitter nu i bussen på väg till plastpartyt i Jönköping. Det kanske alltid det fins något att titta på? Lokalbussen går väll förbi så det fins iallafall något att vila ögonen på.
Jag har införskaffat ett ICE NET modem och inbyggd rauter och den fungerar toppen. Maggan som kör håller just nu 105 km i hastighet och uppkopplingen funkar klockrent. Systemet bygger på gammla NMT 450 och fungerar för samma peng i hela norden. Använder man Telia i Norge så kostar det skjortan.

Jag skall försöka att få till lite matereal till månadsbrevet som Stig har på gång under kommande vecka. Vi var ju på träff i Kynna hos Östlandsbussarna och skall försöka att få till lite foto. Att tilläggas är att det var en Toppen träff.
Vi hörs
Tommy HBV 1
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Bertil HBV30
inlägg 10 Sep 2010, 15:41
Inlägg #2

Gold Member

Registrerad: 15-March 08
Medlemsnummer: 598

Hej!
Tycker också att net1 (ice.net har bytt namn) är bästa alternativet, bland annat för att det egentligen är enda lösningen om man vill vildcampa ute i skogen. Och man brukar tala om området "norr om Dalälven", vill man resa norrut och ha täckning så duger inte 3G/4G som använder högre frekvenser än 450 MHz. Det fina är just att det är samma 3G-teknik som dom övriga operatörerna använder med undantag av dom snabbaste teknikerna, så hastigheten blir inte lika hög i net1. MEN jag har hellre täckning i skogen än full fart i stan! Och som Tommy påpekar: samma pris i Sverige, Norge och Danmark med detta system. Och enligt en bekant som har net1 så fungerar det att åka och surfa samtidigt i Norge (fast inte i 105 på så många ställen laugh.gif ) trots den svåra terrängen.
Mer info på http://net1.se/privat/startsidan.aspx
mvh Bertil action-smiley-030.gif
+Quote Post
RICKARD/ULLRICK HBV74
inlägg 10 Sep 2010, 17:53
Inlägg #3

Gold Member

Registrerad: 27-March 05
Medlemsnummer: 34

Låter ju bra, är bara erfarenhetsmässigt skeptisk till ALLA bredbandsleverantörer.... dom brukar utlova "Upp till XXX mb hastighet" men jag har aldrig hört talas om någon enda som kommit upp i den högsta hastigheten eller ens i närheten av den... angry.gif
Testa er hastighet här: http://www.bredbandskollen.se/
så kan ni tala om för oss andra vad det går för! thumbup.gif
+Quote Post
Tommy HBV 1
inlägg 12 Sep 2010, 13:49
Inlägg #4

Gold Member

Registrerad: 21-November 04
Från: Karlstad (Skutberget)
Medlemsnummer: 3

Hej igen.
Är nu på väg hem igen efter en trevlig träff med gammla och nya vänner. Träffa många HBV are som var på besök där nere. Inte mycket att se i hallarna men en brasa ute på campen lite dragspel och gittar är inte fel det heller. Natten blev både tidig och sen och det beror på hur man bedömmer saken.

Nu till Bredbands uppkopplingen? jag vet inte så mycket vad man lovar och inte håller men jag är hel nöjd med denna nu NET.1 Jag har även telias inbyggd i datorn och den är OK också. Testade hastigheten nu inte i 105 km utan ca 90 km och den visade Skicka 0,39 Mbit/sec och ta emot 0,88 Mbit/sec och det jag använder modemet til så räcker det gott och väl.
Tommy HBV 1
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 3rd July 2025 - 14:45
Designed from: InfinityStyles.com