![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Angelica & Peter HBV181 |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 ![]() |
Hej,
Vännerna på besiktningen tyckte det var dags att byta en av bälgarna till fjädringen bak. Nån som kan råda hur man enklast genomför detta på en Scania CR 111 M59. /Peter |
Angelica & Peter HBV181 |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 ![]() |
Jaså, inga kunskaper därute men nu vet jag hur man ska göra - enklast att förklara är väl att säga - Gör rätt och se till att delarna är av rätt sort.
![]() Nåja, efter några timmar i 8 graders kyla, lätt snöfall och blåst så vet jag i alla fall hur det ser ut - stort tack till Tommy the one and only no. 1 som gav råd via telefon under dagen. Så himla säker som jag var på att det skulle gå relativt lätt att byta eftersom jag hade en ny bälg i bussen - den följde med när vi en gång köpte den och den var tydligt gjord med kant (typ ett däck)ock alltså var den inte vulkad. Efter mycket krångel skar jag helt sonika loss den gamla för att se hur det hela satt ihop och minsann om inte bälgen som satt där var vulkad ![]() Just då plockade jag ihop mina saker och åkte hem med mina istärningar till tår. Grejerna står nu på golvet i verkstan och väntar på besiktning av min "hovmekaniker" - vi får se vad vi kan komma fram till - kanske det enklaste är att svarva till en kona som passar i det övre fästet - ja det återstår att se. Lev väl! Peter/HBV 181 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 18th July 2025 - 14:43 |
Designed from: ![]() |