![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Ewa HBV11 |
![]()
|
![]() Häxa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 876 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 ![]() |
Nu är Skräcken körd hem till Peeter 63 för lite småfix innan årsmötet.
Vattenpumpen läcker som 17. Finns möjligtvis inget man kan göra för att minska läckaget tillfälligt? Smeta på något eller så? -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Läcker det väldigt mycket är det nog tyvärr kört.
![]() Har en gång lyckats med att förlänga livet på en pump på min Ferguson traktor med nåt smet som smorde packboxen i pumpen, men då hade den stått länge och jag hällde i detta innan jag startade upp. Ett år senare blev det byte i alla fall. ![]() Men, jag undrar om det inte skulle gå att renovera pumpen som du har... fast då måste man veta måtten på lager och packbox.. ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Ewa HBV11 |
![]()
|
![]() Häxa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 876 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 ![]() |
Den smordes och det var tätt en stund men sen började det läcka igen.
Tidigare har det droppat men nu är det som en tunn vattenstråle. Skulle gärna vilja återgå till det där droppandet istället ![]() Men vi lär få stanna regelbundet och kolla vattnet. Jag har 400 liter i tanken så vattenbrist lider vi inte av. -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
Carl-Albin HBV72 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 301 Registrerad: 22-March 05 Från: Dalby utanför Uppsala Medlemsnummer: 30 ![]() |
Har det kanske varit lite för lite glykol i vinter.
Det finns ett preparat eller medel kanske det heter och det är motorweld och det funkar faktiskt ganska bra . Fick göra så med Bernads svarta fara men det var många sköljningar innan man fick göra det ordentligt . Du kan hitta de på Mecca eller mekonomen vet ej redigt kan finnas på swedool med kostar lite drygt hundringen + Men det går åt några flaskor |
Ewa HBV11 |
![]()
|
Nej det har droppat i flera år, det är packboxen el va den heter.
Pratade med Tommy idag och det lutar åt att fixa till min gamla pump som ligger någonstans i Skattkärr. -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 11th July 2025 - 17:08 |
Designed from: ![]() |