Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
| JohnyoAnnSofie HBV120 |
24 Feb 2010, 14:12
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 107 Registrerad: 2-October 06 Medlemsnummer: 108 |
Var idag i kontakt med ett försäkringsbolag med anledning av den kommande säsongen och ville gärna jämföra lite kostnader o.s.v.
Hon sa då att det skulle vara en god ide att anlita en oberoende värderare för att få ett ekonomiskt värde på bussen eftersom det är snudd på hopplöst att ersätta en totalskada ( brand ) om ingen riktig värdering finns Hur har ni gjort ? vem har ni anlitat ?vad kostade värderingen ? Mvh Johny |
| Ewa HBV11 |
28 Feb 2010, 16:06
|
![]() Häxa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 868 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 |
Detta gäller inte husbussen utan en Sierra vi har.
Rådet vi fick när jag skulle försäkra den var att åka in och visa upp den för försäkringsbolaget så de kunde fota den. Den är ombyggd och har en ganska dyr lack och skulle den t ex brinna upp så syns ju inte det. Ska de bara gå efter årsmodellen skulle vi inte få ut många kronor. Har sökt på nätet efter värderare men bara hittat för personbilar, t ex Motormännen. Hade hon inga tips om vart man vänder sig? -------------------- www.husbuss.net
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
| Kurre o Tina HBV 166 |
1 Mar 2010, 13:30
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 162 Registrerad: 10-January 08 Från: Märsta Medlemsnummer: 527 |
hela bussen vet jag inte ,,men fick ett svar från mitt försäkrings bolag angående prylar i bussen
man skulle fotta eller filma å ha en färsk dagens tidning med i bilden så man ser datumet på tidningen då var de gilltigt att få ut om de blir brand ,stöld eller nåt senare Kurre |
| Ewa HBV11 |
2 Mar 2010, 20:13
|
![]() Häxa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 868 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 |
Smart det där med tidningen
-------------------- www.husbuss.net
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
![]() ![]() |
| Lo-Fi version | Tid: 11 September 2010 - 03:45 |
| Designed from: |