![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Mats HBV 158 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 123 Registrerad: 7-September 07 Medlemsnummer: 432 ![]() |
ok, skit när man inte hittar, finns en cable tracker på kjell&co som jag köpt, funkar bra när det gäller att följa kablar, funkar dock inte på kablar med kortslutning, men kan man koppla bort och exempelvis följa från halvljuset/parkeringsljuset dvs gå bakvägen kanske det funkar http://www.kjell.com/content/templates/sho...38059&path=
//Mats |
TomasHBV85 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 168 Registrerad: 30-August 05 Medlemsnummer: 57 ![]() |
![]() ![]() ![]() mvh tomas hbv85 |
Tommy HBV 1 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Hej Tomas.
Det är inte så enkelt att du satt in fel lampa i någon sockel? På gammla bussar var det ofta tvåpoliga lampor alltså pluss och minus gick in i botten på lampan alltså ingen jordning i sockelen. Om man sätter i en vanlig normal lampa så kortsluter den kretsen totalt (centrum kontakten kortsluter över blecken i hållaren). Det börjar bli svårt att få tag i rena tvåpoliga lampor nu. dom som fins är ju kombilampor typ 5/21 watt. Dom har stiften på sidorna i olika höjd men är lätta att förväxla med dom tvåpoliga om man inte tänker på det. Du kanske bytte någon lampa i samband med sidomarkerings montaget? Tommy |
TomasHBV85 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 168 Registrerad: 30-August 05 Medlemsnummer: 57 ![]() |
hej tommy nä inga lmpor är bytta på ett tag men jag bör byta hela lampinsattsen typ nya bak ljus dom såg inte så roliga ut llite rostiga ut men det är inte där felet sitter tyvär jag söker vidare i helgen alla tips är välkomna
mvh tomas hbv85 |
*Mathias |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
Kan du inte koppla loss och dra nytt
Du verkar ha lagt ner så mkt tid så det verkar nästan enklast... Du kan väl ringa matarledningen mellan fram och bak så att du vet att den är ok men inte jordar. Du skrev Lucas -- har du ett sånt där eländigt plusjordat system? Lycka till Mathias hej tommy nä inga lmpor är bytta på ett tag men jag bör byta hela lampinsattsen typ nya bak ljus dom såg inte så roliga ut llite rostiga ut men det är inte där felet sitter tyvär jag söker vidare i helgen alla tips är välkomna mvh tomas hbv85 |
TomasHBV85 |
![]()
|
hej mattias
nej jag har inte luckas system men man kan ju tro det etfer som det var ju mycket problem med +jorda men snar så har vi hittat det hoppas jag det lilla felet ![]() mvh tomashbv85 |
TomasHBV85 |
![]()
|
![]() nu har elkaoset flyttat så nu har jag lyse fram och på ett baklyse kan vara lampan som är trasig har bara flyttat om lite bland säkringarna men det var inte det som jag trodde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TomasHBV85 |
![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() mvh tomas hbv85 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 13th July 2025 - 01:40 |
Designed from: ![]() |