![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Patrik HBV 183 |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 23 Registrerad: 1-August 07 Medlemsnummer: 397 ![]() |
Nu håller jag på att måla mom min buss !!vilket jobb men den blir kanon fin .Hoppas att jag hinner klart till clasic car i rättvik.den får dom ursprungliga färgena som den hade när den var ny och gick för OLOFSSONS BUSSTRAFIK STRÖMSUND.GRÅ/BLÅ/RÖD...
|
Oskar HBV 213 |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 28-April 09 Medlemsnummer: 1014 ![]() |
Är du Patrik i Mora?
-------------------- ...jag vill ha raka rör och inga vattenlås...
|
*Dennis o Helena |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 97 Registrerad: 5-June 06 Medlemsnummer: 90 ![]() |
Jag ska nog måla min nästa sommar. Men det blir nog bara vit och svart som den är nu. Original var den orange eller nått sånt
![]() Målar du med pensel, roller eller spruta? Är du någonstans innomhus eller hoppas du bara på en regn/insektsfri natt efter att du målat? Är det riktig billack eller har du köpt nån annan färg? |
Patrik HBV 183 |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 23 Registrerad: 1-August 07 Medlemsnummer: 397 ![]() |
nej jag är patrik i orsa!
Jag ska nog måla min nästa sommar. Men det blir nog bara vit och svart som den är nu. Original var den orange eller nått sånt ![]() Målar du med pensel, roller eller spruta? Är du någonstans innomhus eller hoppas du bara på en regn/insektsfri natt efter att du målat? Är det riktig billack eller har du köpt nån annan färg? Ja jag målar ute i den blå hallen högt i tak.Jag målar med teknos färg snabbtorkande det går jätte bra att rolla med skumgummi roller!!Men vilket jobb att slipa ändå putsar jag till det värsta bara!! |
Tommy HBV 1 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Patrik skulle inte du med till Höljes och Rallycrossen?
Tommy |
Patrik HBV 183 |
![]()
|
|
Oskar HBV 213 |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 28-April 09 Medlemsnummer: 1014 ![]() |
Hej! Jag hade dålig koll exakt vart du bor. Det är så att jag är son till Per Svensson på Gotland. Du känner väl till honom genom Per-Erik vad jag vet
![]() -------------------- ...jag vill ha raka rör och inga vattenlås...
|
Patrik HBV 183 |
![]()
|
jaha det närmar sig i dag målade jag taket första vändan hoppas jag hinner andra i helgen eller till veckan!
|
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Nu håller jag på att måla mom min buss !!vilket jobb men den blir kanon fin .Hoppas att jag hinner klart till clasic car i rättvik.den får dom ursprungliga färgena som den hade när den var ny och gick för OLOFSSONS BUSSTRAFIK STRÖMSUND.GRÅ/BLÅ/RÖD... Har du en "Kal Orsa-buss" !!!! ![]() i slutet av 1970-talet hade han en "turistbuss" som var utrustad med toalett....den körde han skolskjuts med...så den har man åkt ett antal turer med!! På vintern var han lite irriterad för vid kallare dagar frös gasen (tydligen tryckluftmanövrerad) och så då sades det att man kunde få höra ett: S....s gas,he e som å tramp i stejn! Lycka till ![]() Lars B -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 10th July 2025 - 21:30 |
Designed from: ![]() |