![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
*Filip |
![]()
Inlägg
#16
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 10 Registrerad: 10-February 09 Från: Ã…storp Medlemsnummer: 939 ![]() |
Den gick hur fint som helst på
fulla batterier. ![]() Gick sen vilospänningen under 26v var det helkört. Har en brytare på B+, när man slog till den gick varvet ner på motorn under 5-7 sekunder. För att sedan dö helt. ![]() Provade givetvis att varmköra briggen först. Provade även att "gasa" upp motorn på fullvarv innan jag slog på B+. Inget hjälpte... Nu kör vi till Öland. Nya tag om ett par veckor. //Filip |
*Filip |
![]()
Inlägg
#17
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 10 Registrerad: 10-February 09 Från: Ã…storp Medlemsnummer: 939 ![]() |
Hur kommer man åt fältlindningen..?
|
Tommy HBV 1 |
![]()
Inlägg
#18
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Fältet är lindningen i rotorn. det är dom två kolen som släpar på släpringarna som överför spänningen till fältet. Lossar man laddningsregulatorn så ser man kolen och då är det att ta ett av kolens anslutningar och seriekoppla det med det justerbara motståndet. Har man inget motstånd så kan man lägga en glödlampa i serie i stället. och tar man då tex en hållar från ett sidoljus så kan man variera motståndet med olika wattantal på lampan. lite pyssel men det funkar.
Tommy HBV 1 |
*Filip |
![]()
Inlägg
#19
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 10 Registrerad: 10-February 09 Från: Ã…storp Medlemsnummer: 939 ![]() |
Okey! Vad för ett motstånd ska man ha?
Var köper man det? |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 17th May 2025 - 06:47 |
Designed from: ![]() |