Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

2 Sidor V < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> kamin
Sonja HBV 133
inlägg 22 Feb 2008, 14:05
Inlägg #16

Gold Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 19-March 07
Medlemsnummer: 318

hmm.gif Ni som har vetilationsbesiktat, vad står det att ni för förbränningsapparater på fordonets reg bevis? Fordonet är typgodkänt med dessa, sätter man in fler bör det bli en ny vent. o reg. bes. Fordonet stämmer ju inte med reg.beviset. Så det kan bli en polissak efter vägen. Har någon kollat upp det med vägtraffikgruppen om de kollar ursprungs utrustning vid en stor traffik kontroll? Skulle så ske har man 14 dagar på sig att besikta eller körförbud. Jag åkte på det med en MB 608 som hade en sittplats för lite, 2 istället för 3. Återställa eller ny reg. bes. Jag återställde men det kostade en vanilg bes. för tunglastbil. Så träffar man på en polis som är mer nitisk än vanligt så kommer man ingenstans. shockkk!.gif

--------------------
Ha en dag som ni vill ha den .
Sonja + Kajsa + Gussi HBV 133
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Svea HBV77
inlägg 22 Feb 2008, 18:24
Inlägg #17

Gold Member

Registrerad: 1-June 05
Medlemsnummer: 43

I våra reg. papper står inget alls om vad det är för utrustning.
Det är så länge sen den regades så det står inte ens att den är gasolbesiktad laugh.gif

//Sussie
+Quote Post
Charsten HBV 21
inlägg 22 Feb 2008, 20:38
Inlägg #18

Gold Member

Registrerad: 24-November 04
Medlemsnummer: 9

Det är samma med vår buss, det är så länge sedan den regades så inga regler skrevs in, MÄN....de som byggs nu måste nog typas för den utrustning den har.

toast.gif

--------------------
Mercedesåkare
+Quote Post
Sonja HBV 133
inlägg 23 Feb 2008, 13:45
Inlägg #19

Gold Member

Registrerad: 19-March 07
Medlemsnummer: 318

Ni som inte har något inskrivet om utrustningen har kanske inte ventilationsbes. Vi har inskrivet i Heidi:s instrument vad hon är utrustad med och dessutom har vi en skylt om hur många pers. som får sova i bostadsutrymmet. Men tyvär har vi inte något protokoll på att hon är ventilationsbes. Så vi vet inte vad som gäller för oss i en ev. kamin fråga. Trolitvis så sitter vi illa till i en kontroll om vi inte stämmer överens med instrumentet.
Men å andra sidan när fastnade man i en kontroll. Jag för min del så var det 5-6 år sedan.

--------------------
Ha en dag som ni vill ha den .
Sonja + Kajsa + Gussi HBV 133
+Quote Post

2 Sidor V < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 28th July 2025 - 13:59
Designed from: InfinityStyles.com