![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Chris HBV 132 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 175 Registrerad: 14-March 07 Från: 38040 Orrefors Medlemsnummer: 312 ![]() |
Hejsan
Undrar lite om bisiktningsperioden för veteranbussar som är typad som PB Kl2. Är det nu 1 eller 2 år som gäller? Hittade den här annoncen på Blocket http://www.blocket.se/vi/12266868.htm?ca=18_s Kan det vara sant? -------------------- "Don`t eat the yellow snow"
"Why not? It could be beer" |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Hej svejs.
Som jag förstått det, efter att jag läst alla dessa krångliga regler fram och tillbaka så man blivit snurrig i huvudet ![]() Men för fordon före 1950 så är de besiktningsbefriade oavsett registrering... ![]() Snårigt är det, men en bra sak är ju att det blev billigare att besiktiga när Svea blev PB. //Sussie |
Chris HBV 132 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 175 Registrerad: 14-March 07 Från: 38040 Orrefors Medlemsnummer: 312 ![]() |
Usch....annonsen ha tagits bort
![]() -------------------- "Don`t eat the yellow snow"
*Mats |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 31 Registrerad: 9-January 07 Medlemsnummer: 241 ![]() |
Jag tror att det är så Pb är Pb då gäller de regler som är för just Pb!! ex äldre än 1970års inget bällte! äldre än 30år veteran! då blir det ju bes vart 2a år!! kan jag ha rätt i detta! vet ej men jag tror att det är så!!
![]() |
Chris HBV 132 |
![]()
|
Om det skulle vara så, då skulle ju många här i forumet (även jag) besiktar sina bussar vart 2a år. Jag i alla fall blir inkallad till bilprovningen varje år
![]() Min uppfattning av reglerna är den samma som Svea`s. Enligt VV gäller besiktningsperioden av "tunga fordon" oavsett om de är regestrerad som PB klassII eller som lastbil och då gäller det att åka ditt varje år....men det måste ju finnas undantag som annoncen bevisar. -------------------- "Don`t eat the yellow snow"
Lennart HBV89 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 170 Registrerad: 22-September 05 Från: Ã…sele Medlemsnummer: 59 ![]() |
När jag besiktade min buss (som gick igenom utan anmärkning)
![]() ![]() Hälsningar Lennart ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 2nd August 2025 - 16:28 |
Designed from: ![]() |