![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Idag har Svea varit ute på provtur med nya kardanklumpen monterad.
Åke har legat under bussen i 2 dagar, varit oljig och skitig (riktigt manlig faktiskt), och nu så sitter den på plats. Svea går jätte fint med kardan som varit i Marocko, tyst och fint. Hastigheten har ökat så nu kan vi följa strömmen. Nu du Rickard kommer vi och nafsar dig i hälarna ![]() ![]() Sen så fick vi telefon från bussgods och nu ligger vårt nya kylskåp på busstation i stan, de transporterar det upp till oss i morgon. ![]() ![]() Ibland känns livet bra roligt att leva. ![]() //Sussie |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
HUGA!!!! Jag formligen skakar av skräck!!!
![]() |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Hej alla glada bussvänner.
Nu har en period med diverse stök och bök äntligen börjat lida mot sitt slut. Reg. besiktning, ordinarie besiktning, ny kardan, nytt kylskåp, ombyggnation inne m.m. Nu är det bara det roliga kvar snart, tapeter o färg och sen en ny golvmatta ![]() Nja, vi skulle ju ha haft en annan toalett oxå, men va f..n det skiter vi i... ![]() Svea är åter ute på vägen och det känns skönt i alla fall. Synd bara att hon måste stå uppställd hela sommaren för att jag ska ha någonstans att bo medans jag jobbar. ![]() Ha en trevlig sommar. //Sussie |
Jonas HBV 152 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 77 Registrerad: 2-August 07 Från: Stockholm Medlemsnummer: 399 ![]() |
Hej,
Låter spännande och mycket intressant, tycker jag, att ändra utväxlingen där bak, för att öka hastigheten en smula och få ner varvet under motorvägskörning... Min Scania DS11:a går ju fint, men jag vill helst inte rulla över 85 km/h nu - och skulle nog hellre ligga i 95-100... Vad ligger kostnaden på ungefär för att få en sån sak gjord, någon som vet...? Alla tips varmt mottagna:-) hejsan Jonas HBV 152 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th July 2025 - 13:55 |
Designed from: ![]() |